dc.contributor.author |
Sönmez Ektem, Işıl |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-28T10:19:09Z |
|
dc.date.available |
2020-12-28T10:19:09Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1516 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki
gözlemlerine göre, yaratıcılığı geliştirmeye yönelik ne tür etkinlikler yapıldığını, bu
etkinlikleri yeterli bulup-bulmadıklarını, yaratıcılığı ve yaratıcı düşünmeyi
geliştiren ve engelleyen etmenleri belirlemek ve bu konudaki önerilerini almaktır.
Araştırma, betimleyici bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma
grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Konya il merkezinin farklı okullarında,
öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulamalara katılmış Necmettin
Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği programından
mezun durumunda olan 46 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler
görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve verilerin analizinde betimsel analiz
yöntemi kullanılmıştır. Tüm sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde araştırmanın
çalışma grubunda bulunan öğretmen adaylarının çoğunluğunun, uygulama
okullarında uygulanan etkinlikleri yaratıcılığı desteklemesi bakımından yetersiz
buldukları ortaya çıkmıştır. Sınıf içi etkinliklerde sınırların dışına çıkılmasına izin
verilmemesi ve yönlendiren öğretmen tutumunun bu durumun nedenleri arasında
olduğu yönünde öğretmen adayları görüş bildirmişlerdir. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to find out what kind of activities are being held
to improve creativity, whether pre-school teacher candidates find these
activities satisfactory or not, to identify the factors which develop and inhibit
creativity and creative thinking, to evaluate existing practices and to take
suggestions on this subject according to the observations of pre-school teacher
candidates in the practice schools. The research is designed as a descriptive
case study. The study group was established by 46 preschool teacher
candidates who participated in the application of teaching practice course and
graduated from Necmettin Erbakan University Faculty of Education,
Department of Pre-School Teaching in different schools of Konya city center in
2015-2016 academic year. Data were collected by using interview technique
and descriptive analysis method was used for the analysis of data. When all the
results are evaluated together, the majority of the teacher candidates in the
study group of the research stated that they found applied activities were
inadequate in support of creativity, not allowed to go beyond the limits of class
activities and attitude of the teacher are among the reasons of this situation. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Yaratıcılık |
tr |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr |
dc.subject |
Öğretmen adayları |
tr |
dc.subject |
Creativity |
tr |
dc.subject |
Pre-school education |
tr |
dc.subject |
Preschool teacher candidates |
tr |
dc.title |
Okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerine göre uygulama okullarındaki etkinliklerin yaratıcılık bağlamında değerlendirilmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Evaluating activities performed in schools of practice in terms of creativity according to the views of pre-school teacher candidates |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
139701 |
tr |
dc.contributor.department |
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Eğitim Bölümleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim ABD. |
tr |
dc.identifier.endpage |
547 |
tr |
dc.identifier.issue |
26 |
tr |
dc.identifier.startpage |
523 |
tr |
dc.identifier.volume |
9 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |