Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlkokul sosyal bilgiler öğretiminde başarılı zekâ kuramına dayalı etkinliklerin düşünme becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız Yılmaz, Nihal
dc.contributor.author Mentiş Taş, Ayşe
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:18:48Z
dc.date.available 2020-12-28T10:18:48Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1515
dc.description.abstract Araştırmanın amacını ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde başarılı zekâ kuramına dayalı olarak oluşturulan etkinliklerin, öğrencilerin düşünme becerilerine etkisini incelemek oluşturmaktadır. Araştırma da gerçek deneme modellerinden olan öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, seçkisiz olmayan amaçsal seçim ile belirlenen iki 4. sınıf şubesi oluşturmuştur. Araştırma da eleştirel düşünme becerisi ölçeği, Torrance yaratıcı düşünme testi ile çocuklar için problem çözme envanterinden yararlanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; eleştirel düşünme becerilerinde deney grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir fark varken, kontrol grubunda öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Yaratıcı düşünme becerilerinde ise deney grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında deney grubu lehine fark bulunmuştur. Problem çözme becerilerinde deney grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında fark yokken, kontrol grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasından sontest lehine anlamlı farklılık vardır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate the effects of the activities established based on the theory of successful intelligence in the Social Studies course for 4th grades in primary school on students’ thinking skills. In the study, the experimental design of pre- and post-test with control group, one of the actual trial models, was used. The study group consisted of two 4th grade classes that were determined through the non-random purposeful selection. In the study, the data were collected through the scale of critical thinking skill, the Torrance test of creative thinking, and the inventory of problem-solving for children. The data obtained in the study were analyzed by transferring them to the SPSS setting. According to the study results, while there was a significant difference between the pre-test and post-test scores for critical thinking skills of the students in experimental group, there was no significant difference between the pretest and post-test scores of the students in control group. In the creative thinking skills, there was a difference between the pretest-posttest scores of the students in the experimental group in favor of the experimental group. In problem-solving skills, while there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the students in experimental group, there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the students in control group in favor of the post-test. Teachers could teach the lessons through activities that are based on the theory of successful intelligence and documented to make positive contributions to improving the thinking skills of students and practicable for students in every lesson. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Düşünme becerileri tr
dc.subject Başarılı zekâ kuramı tr
dc.subject Müze ile eğitim tr
dc.subject Thinking skills tr
dc.subject Theory of successful intelligence tr
dc.subject Education through museums tr
dc.title İlkokul sosyal bilgiler öğretiminde başarılı zekâ kuramına dayalı etkinliklerin düşünme becerilerine etkisi tr
dc.title.alternative The effects of the activities based on the theory of successful intelligence on thinking skills in social studies teaching ın primary school tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 240957 tr
dc.contributor.firstauthorID 100637 tr
dc.contributor.department Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi ABD tr
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi ABD tr
dc.identifier.endpage 678 tr
dc.identifier.issue 26 tr
dc.identifier.startpage 647 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster