Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Uğur
dc.contributor.author İlçin Tosun, Nurcan
dc.date.accessioned 2020-12-24T08:19:02Z
dc.date.available 2020-12-24T08:19:02Z
dc.date.issued 216
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1511
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İlindeki çeşitli Anadolu liselerinde öğrenim gören 120’si kız (%35), 224’ü erkek (%65) toplam 344 9. 10. 11. ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Sosyal Kaygı Ölçeği, Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği ve Problemli Akıllı Telefon Kullanımı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, cinsiyetler arasındaki farklılığı tespit etmek için t-testi ve sosyal kaygının anılan değişkenleri yordamasını tespit etmek için ise regresyon tabanlı aracılık analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, lise öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri ve problemli akıllı telefon kullanımında cinsiyetler arasında farklılığa rastlanırken, sosyal kaygı düzeyleri ile sosyal ağ siteleri kullanımı ve problemli akıllı telefon kullanımı arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Lise öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri arttıkça sosyal ağ kullanımlarının da arttığı, aynı şekilde sosyal kaygı düzeyleri arttıkça problemli akıllı telefon kullanım düzeylerinin de arttığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of the study was to determine the relationship between social network usage, social anxiety, and problematic smartphone usage. Participants consist of 344 9th, 10th and 11th high school students in Muğla. Accordingly, the participants were 120 female (35%) and 224 male (65%) students. Social Anxiety Scale, Social Media Usage Scale and Problematic Cell Phone Usage Scale were used in the study. Pearson correlation coefficient was used to determine the relationships between variables, T test was used to determine gender differences and regression based mediation analysis was used to determine whether the relationship between social anxiety and social network usage was mediated by problematic smartphone usage. Results showed that there were differences across genders in term of social anxiety level and problematic smartphone usage. In addition, there were significant relationships among social anxiety level, social network usage and problematic smartphone usage. As adolescents’ social anxiety levels increased, their use of social network also increased; similarly, as their levels of social anxiety increased, problematic smartphone usage increased. Furthermore, mediation analysis revealed that smartphone usage fully mediated the relationships between social anxiety and social network usage. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal ağların kullanımı tr
dc.subject Problemli akıllı telefon kullanımı tr
dc.subject Sosyal kaygı tr
dc.subject Aracılık etkisi ve lise öğrencileri tr
dc.subject Social network usage tr
dc.subject Social anxiety tr
dc.subject Problematic smartphone usage tr
dc.subject Mediation analysis and high school students tr
dc.title Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi tr
dc.title.alternative Mediating effect of problematic smartphone use on the relationship between social anxiety and social network usage of high school students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 117210 tr
dc.contributor.department Muğla Üniversitesi, Sıtkı Koçman Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department MEB, Mumcular Sitare Özkan Çok Programlı Anadolu Lisesi tr
dc.identifier.endpage 128 tr
dc.identifier.issue 22 tr
dc.identifier.startpage 99 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster