Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

KPSS’ye girecek sınıf öğretmeni adaylarının sınav kaygıları ile öz duyarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin cinsiyet ve KPSS’ye hazırlanma durumlarına göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sadioğlu, Ömür
dc.contributor.author Onur Sezer, Gönül
dc.date.accessioned 2020-12-24T08:06:10Z
dc.date.available 2020-12-24T08:06:10Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1510
dc.description.abstract KPSS sınavına girecek sınıf öğretmeni adaylarının sınav kaygıları ile öz-duyarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Özsarı (2008) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Merkezi Sınavı Kaygı Ölçeği ile Türkçe uyarlaması Akın, Akın ve Abacı (2007) tarafından yapılan öz-duyarlık ölçeği kullanılmıştır. Söz konusu ölçekler Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfta öğrenim gören 181 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının öğretmenlik merkezi sınav kaygı düzeylerinin yüksek olduğu, öz duyarlık düzeylerinin de orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öz duyarlık düzeylerinin arttıkça öğretmenlik merkezi sınav kaygılarının düştüğü belirlenmiştir. Öğretmenlik merkezi sınav kaygı düzeylerinin kadın sınıf öğretmeni adaylarının erkek sınıf öğretmeni adaylarınınkine göre, dershaneye giden öğretmen adaylarının da dershaneye gitmeyen öğretmen adaylarına göre anlamlı düzeyde yüksek olması araştırmada elde edilen diğer sonuçlardır. tr
dc.description.abstract The aim of the study is to investigate the relation between the exam anxieties of classroom teacher candidates to take Public Personnel Selection Exam (KPSS) exam and their self-compassion levels. In accordance with this aim, Teacher Exam Anxiety Scale, which was developed by Özsarı (2008) and Self-Compassion scale, which was adapted into Turkish by Akın and Abacı (2007) were used in the study. These scales were applied on 181 teacher candidates studying in Classroom Teaching Department. Results of this study shows that Teacher Exam Anxiety levels of teacher candidates are high and their self-compassions are at medium level. Teacher Exam Anxiety levels of teacher candidates who participated in the study increase as their self-compassion levels go down. Teacher Exam Anxiety levels of female teacher candidates and of the the ones who attended to private teaching institutions are higher at a significant level than the levels of male teacher candidates and the ones who did not go private teaching institutions in spite of this, it was determined that gender variable did not cause any significant difference in Self-Compassion level/point. No significant difference was found between the answers of teacher candidates to the question, “How do you study for KPSS?" and the scores they got from Teacher Exam Anxiety Scale and its sub-dimensions. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sınav kaygısı tr
dc.subject KPSS tr
dc.subject Sınıf öğretmeni adayı tr
dc.subject Öz-duyarlık tr
dc.subject Exam anxiety tr
dc.subject KPSS tr
dc.subject Classroom teacher candidate tr
dc.subject Self-compassion tr
dc.title KPSS’ye girecek sınıf öğretmeni adaylarının sınav kaygıları ile öz duyarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin cinsiyet ve KPSS’ye hazırlanma durumlarına göre incelenmesi tr
dc.title.alternative A review on the relation between exam anxieties and self-compassıon levels of teacher candidates according to gender and status of preparation KPSS tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 157604 tr
dc.contributor.firstauthorID 157611 tr
dc.contributor.department Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 244 tr
dc.identifier.issue 22 tr
dc.identifier.startpage 223 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster