Adiyaman University Repository

İkinci el otomobil: tüketici bakışıyla

Show simple item record

dc.contributor.author Akçi, Yavuz
dc.date.accessioned 2020-12-24T07:59:05Z
dc.date.available 2020-12-24T07:59:05Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1507
dc.description.abstract Yüz yıldan daha uzun bir geçmişe sahip olan otomobiller ulaşım, varlık ve statü göstergesi, ticaret vb. gibi amaçlarla kullanılmıştır. Otomobillerin kullanım alanları ve kullanıcı sayısı arttıkça ürün çeşitliliği de artmıştır. Böylece otomobiller günümüz tüketicilerinin olağan ihtiyaçlarından biri haline gelmiştir. Bu çalışmada yeni otomobilden çok daha büyük bir pazara sahip olan ikinci el otomobillerin tercih nedenleri ve tercih kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olup veri toplama aracı olarak ikinci el otomobil tercihi anketi kullanılmıştır. Anket uygulaması sonucunda geçerli 271 anket elde edilmiştir. Elde edilen anket verilerine güvenirlik, frekans, yüzde, crosstab, anova ve t test gibi analizler yapılmıştır. Sonuçta ikinci el otomobil tercihinde ekonomik nedenlerin öne çıktığı, arkadaş ve tanıdıkların hem daha güvenilir hem de ilk başvurulan satıcı olduğu görülmüştür. Ayrıca alternatifler arasında yapılacak tercihte aracın hasar durumu, yakıt tüketimi, fiyatı ve performansı en çok önemsenen konular iken kasa tipi, kredi imkânı ve aracın renginin de en az önemsenen hususlar olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılanların ikinci el otomobil alımında en çok güven sorunuyla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract With a history of a hundred years, cars have been used for various purposes such as transportation, indication of wealth and status, trade and etc. As the areas of use and the number of consumers of cars increased, so did the product diversity. Therefore, car has become one of the ordinary needs of the consumers today. The purpose of this study was to reveal the reasons of preferring the second-hand cars with a larger market compared to the new cars and identify the preference criteria. In this quantitative descriptive study, the data was collected through a Second-hand Preference survey and a personal information form. As a result of the application of the survey were obtained 271 valid questionnaires. The questionnaire data obtained were subjected to reliability, frequency, percentage, crosstab analyses, anova and t tests. In conclusion, it was understood that the economic reasons were more prominent to choose the second-hand cars, while friends and acquaintances were found to be more reliable and the first sellers to consult. Furthermore, the damage status, fuel consumption, price and performance of a car were considered to be the most important factors to choose between the alternatives whereas the body type, loan possibilities and the colour of the car were considered to be the least important factors. The respondents to the questionnaire stated that they mainly suffered from trust issue while purchasing a second-hand car. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Otomobil tercihi tr
dc.subject İkinci el otomobil tr
dc.subject Tüketici davranışı tr
dc.subject Car preference tr
dc.subject Second-hand car tr
dc.subject Consumer behaviours tr
dc.title İkinci el otomobil: tüketici bakışıyla tr
dc.title.alternative Second-hand car: with the consumer perspective tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 27669 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, İİBF tr
dc.identifier.endpage 362 tr
dc.identifier.issue 22 tr
dc.identifier.startpage 329 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account