Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmen adaylarının kâğıt-kalem ve dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Açıkgül, Kübra
dc.contributor.author Aslaner, Recep
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:56:48Z
dc.date.available 2020-12-22T09:56:48Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1502
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerinin çözüm süreçlerini incelemektir. Çalışma bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 36 son sınıf matematik öğretmen adayıdır. Öğretmen adayları kâğıt-kalem ve bir dinamik geometri yazılımı kullanarak toplamda geometrik yer problemini içeren 6 etkinlik tamamlamışlardır. Bu çalışmada etkinliklerden 2 tanesi ele alınmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı günlüğü notları, cevap kâğıtları, katılımcı raporları, bilgisayar ekran görüntüleri olmak üzere farklı kaynaklardan derlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının problemleri kâğıt üzerinde çözerken sınırlı sayıda nokta üzerinde çalışma, yanlış genellemelerde/tahminlerde bulunma, düzgün şekil çizememe, yeterli matematiksel açıklama yapamama vb. sıkıntılar yaşadıkları belirlenmiştir. Bu iki süreç kıyaslandığında ise, adaylar yazılımla çözüm esnasında kâğıt ve kalemden farklı olarak hipotez kurma, kurdukları hipotezleri test etme, genelleme yapma gibi fırsatlar bulmuşlardır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate prospective elementary mathematics teachers’ problem-solving processes regarding locus problems. The research utilized case study method. The participants of the study were composed of 36 senior math prospective teachers. Prospective teachers completed six activities including locus problems by using dynamic geometry software and paper-pencil. In the study two of the six activities was considered. The data was collected through research diary notes, solution sheets, participant reports, and screen shots. As a result of the study it was determined that prospective teachers experienced challenging such as working on limited number points, drawing properly, , making enough mathematical statements and making generalization in paper-pencil application. Comparing these two processes, they had opportunities to make hypothesis, test their hypothesis and generalize etc. when they used software as a different from the paper-pencil. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Dinamik geometri yazılımı tr
dc.subject Geometrik yer tr
dc.subject Prospective teachers tr
dc.subject Mathematics education tr
dc.subject Dynamic geometry software tr
dc.subject Locus tr
dc.title Öğretmen adaylarının kâğıt-kalem ve dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative An investigation of prospective teachers’ problem solving processes regarding locus problems in paper-pencil and dynamic geometry environments tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 111403 tr
dc.contributor.firstauthorID 2014 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 512 tr
dc.identifier.issue 20 tr
dc.identifier.startpage 468 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster