Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde bir lira daha stratejisinin etkililiği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kalaycı, Hüsnü Erdem
dc.contributor.author Gürsel, Oğuz
dc.contributor.author Yücesoy-Özkan, Şerife
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:55:00Z
dc.date.available 2020-12-22T09:55:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1500
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; gelişimsel yetersizliği olan bireylere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde bir lira daha stratejisiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkili olup olmadığını, öğretimi yapılan becerinin öğretimden bir ve üç hafta sonra korunup korunmadığını, becerinin farklı ortam, kişi ve araç gereçlere genellenip genellenmediğini belirlemek ve bir lira daha stratejisiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretime ilişkin özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırma, 8-13 yaşları arasında, gelişimsel yetersizliği olan dört birey ile tek-denekli araştırma yöntemlerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma; başlama düzeyi, öğretim, günlük yoklama, toplu yoklama, izleme ve genelleme oturumlarından oluşmaktadır ve tüm oturumlar birebir öğretim düzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verileri toplanmıştır. Bir lira daha stratejisi ile sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği grafiksel analiz kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları; bir lira daha stratejisiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin gelişimsel yetersizliği olan bireylere para kullanarak ürün satın alma becerilerinin öğretiminde etkili olduğunu, kazanılan becerinin öğretimden bir ve üç hafta sonra korunduğunu ve farklı ortam, kişi ve araç gereçlere genellendiğini, ayrıca bir lira daha stratejisiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretime ilişkin öğretmen görüşlerinin olumlu olduğunu göstermektedir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the effectiveness of simultaneous prompting presented with one-more-than strategy in teaching purchasing skills by using money for students with developmental disabilities. In addition, generalization, maintenance, and social validity were investigated. The study was conducted with four students with developmental disabilities (ages 8-13) by using multiple probe design across participants. The research consisted of baseline, training, full probe, daily probe, maintenance, and generalization session. All sessions were carried out one-to-one. Data regarding inter-observer reliability and treatment integrity were collected. Findings of the study indicated that simultaneous prompting presented with one-more-than strategy was effective in teaching using money skills to students with developmental disabilities. Students were determined to retain their skills one and three weeks after training sessions were maintained, and they were also noted to generalize the target skills across different settings, people, and materials. In addition, opinions of special education and class teachers were positive about simultaneous prompting presented with one-more-than strategy in teaching purchasing skills by using money. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bir lira daha stratejisi tr
dc.subject Eşzamanlı ipucuyla öğretim tr
dc.subject Gelişimsel yetersizliği olan öğrenciler tr
dc.subject Para kullanma becerileri tr
dc.subject Alışveriş becerisi tr
dc.subject One-more-than strategy tr
dc.subject Simultaneous prompting tr
dc.subject Students with developmental disabilities tr
dc.subject Using money tr
dc.subject Purchasing skill tr
dc.title Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde bir lira daha stratejisinin etkililiği tr
dc.title.alternative The effectiveness of one-more-than strategy in teaching purchasing skills by using money for students with developmental disabilities tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 56832 tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 545 tr
dc.identifier.issue 20 tr
dc.identifier.startpage 513 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster