dc.contributor.author |
Ünişen, Ali |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Emine |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-22T09:54:19Z |
|
dc.date.available |
2020-12-22T09:54:19Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1498 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ilk defa ilkokul 3.sınıflarda uygulamaya konulan fen bilimleri dersine ilişkin, öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma yarı yapılandırılmış, 9 maddeden oluşan görüşme formuyla yürütülmüş nitel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Adıyaman ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ilkokul 3.sınıflarda eğitim hizmeti veren öğretmenlerden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 11’i erkek, 9’u kadın toplam 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılacak veriler her katılımcı için görüşmeler esnasında eş zamanlı olarak formlara işlenmiş, katılımcı beyanı ile görüşmeci kayıtları arasında birlik sağlanmıştır. Her form bir öğretmeni temsil edecek şekilde kodlanmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Başlıklar altında öğretmen görüşleri yorumlanmış, benzer görüşler yarı-istatistiksel olarak özetlenmiş ve yer yer doğrudan katılımcı görüşlerine yer verilmiştir. Katılımcıların fen bilimleri eğitiminin ilkokul 3. Sınıfa alınması ve otonom bir ders olarak verilmesi uygulamasını benimsedikleri, pilot uygulama yapılmadan uygulanmasına rağmen başarılı buldukları sonucuna ulaşılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
The present research aims at eliciting teachers’ thoughts of drawing the science curriculum of primary schools to 3rd class, which was first applied in 2014-2015 of school year. This qualitative research was conducted with a semi-structured interview form including 9 items. The participants of the research were20 3rd grade teachers at primary schools in Adiyaman, chosen ramdomly on volunteer basis, of whom 11 were male and 9 were female.Data was recorded during interviews concurrently. The forms were coded as T1, T2.. Tn each representing a participant. The replies of the participants to 9 questions in the form were classified under 5 headings in accordance of the objective of the research. Following the descriptive analyses of each clustered data, teachers’ views were summarizedquasi-statistically. The present autonomous application of science course was concluded to be plausible despite lacking a pilot scheme. Certain suggestions were made for stakeholders. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İlkokul fen bilimleri programı |
tr |
dc.subject |
İlkokul fen bilimleri öğretimi |
tr |
dc.subject |
Program tasarımı |
tr |
dc.subject |
Primary science curriculum |
tr |
dc.subject |
Primary science teaching |
tr |
dc.subject |
Curriculum design |
tr |
dc.title |
Fen bilimleri dersinin ilkokul üçüncü sınıf programına alınmasıyla ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi |
tr |
dc.title.alternative |
An investigation into teachers’ views on placement of science education in primary 3rd grade |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
28131 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.identifier.endpage |
571 |
tr |
dc.identifier.issue |
20 |
tr |
dc.identifier.startpage |
546 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |