dc.contributor.author |
Saygı, Ceren |
|
dc.contributor.author |
Bilen, Sermin |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-22T09:50:21Z |
|
dc.date.available |
2020-12-22T09:50:21Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1495 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; aktif öğrenmenin müzik tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisini ölçmektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 29 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. 14 hafta süren araştırma aşamasında 12 hafta boyunca deney grubuna aktif öğrenme yöntemiyle, kontrol grubuna ise edilgin öğretme yöntemi ile müzik tarihi dersi işlenmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi, tutum ölçeği ve özyeterlik ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde FINESSE ve SPSS istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; deney grubunda öğrenim gören müzik öğretmeni adaylarının müzik tarihi dersine ilişkin başarıları ve tutumları, edilgin öğrenme yöntemiyle ders işlenen kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde farklı bulunmuştur. Ancak katılımcıların özyeterlik düzeylerinde belirgin bir farklılık görülmemiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of the study is to assess the effectiveness of active learning on achievement, attitude and self-efficacy in the music history course. This study employed pretest-posttest experimental control group design. The experiment was conducted in the Music Teaching Program of the Fine Arts Teaching Department in Adnan Menderes University's Education Faculty. The experimental group was taught the music history course using active learning methods, and the control group was taught the same course using passive learning methods. In this 14.week study the study data were collected using an achievement test, an attitude scale and a self-efficacy scale, which were all created by the researcher. The study data were analyzed using FINESSE and SPSS software. The study results indicate that the achievement in and attitude towards the music history course of the pre-service music teachers in the experimental group were significantly different from those of the participants who were taught using passive learning methods. However, there was no clear difference between the two groups' self-efficacy levels. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Aktif öğrenme |
tr |
dc.subject |
Başarı |
tr |
dc.subject |
Tutum |
tr |
dc.subject |
Özyeterlik |
tr |
dc.subject |
Müzik tarihi |
tr |
dc.subject |
Active learning |
tr |
dc.subject |
Achievement |
tr |
dc.subject |
Attitude |
tr |
dc.subject |
Self-efficacy |
tr |
dc.subject |
Music history |
tr |
dc.title |
Aktif öğrenmenin müzik tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of active learning on achievement, attitude and self-efficacy in the music history course |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
136118 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
137647 |
tr |
dc.contributor.department |
Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
755 |
tr |
dc.identifier.issue |
23 |
tr |
dc.identifier.startpage |
723 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |