Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’de il özel idarelerinin eğitim yatırım harcamaları ve halkın eğitim yatırımlarına katkısının çözümlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayram, Arslan
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:47:27Z
dc.date.available 2020-12-22T09:47:27Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1492
dc.description.abstract Bu araştırma, özellikle 24 Ocak 1980 kararlarından sonra uygulamaya geçirilen neoliberal politikalarla birlikte devletin eğitim hizmetlerinden elini çekerek eğitimin finansmanını İl Özel İdarelerine ve halka yüklemesini ortaya koymayı amaçlamıştır. 1982 yılından itibaren pek çok isimle halkın eğitim finansmanına katılması için kampanyalar düzenlenmiştir. Araştırmada belge tarama yöntemi kullanılmıştır. İl özel idarelerinin bütçeleri, Kesin Hesap asaları ve Milli Eğitim Bakanlığı bütçeleri ile Milli Eğitim İstatistikleri çözümlenerek tablolaştırılmış yarı logaritmik kalıp kullanılarak eğilim grafikleri çizilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; 1982 yılında başlayarak günümüze kadar süren kampanyalarda, 1982-2007 yılları arasında milli eğitim yatırımları içerisinde, halkın eğitim yatırımlarına % 15 ile % 25 arasında katkı sağlamış, 2008-2012 yılları arasında ise bu katkı %5 ile % 15 arasında gerçekleşmiştir. Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar İl Özel İdarelerinin eğitim yatırımlarına katkısı da devam etmiştir. tr
dc.description.abstract This research study aims to reveal the fact that the state has withdrawn from the education services and burdened educational financing on the Special Provincial Administration and the public with the neoliberal policies imposed especially after the decisions on January 24, 1980. Since 1982, various campaigns under different names have been organised in order to make the public take part in the educational financing. This study, carried out in order to analyse invesment outlays with reference to the written documents and statistics in the past is in descriptive/historical analysis model . By means of the budgets of Special Provincial Administrations , final account laws and budget of Ministry of National Education, Ministry of National Education statistics are shown in tables; tendency graphics are drawn and interpreted. As a result of the study, it has been found that with the campaigns from 1982 till today, the public contributed to the education at the rates of 15% and 25% between 1982 and 2007. This contribution has been at the rates of 5% and 15% between 2008 and 2012. The contribution of Special Provincial Administrations to the education has been going on since the foundation of the Republic. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim yatırımı tr
dc.subject Halk katkısı tr
dc.subject Neoliberal dönüşüm tr
dc.subject Educational investment tr
dc.subject Public contribution tr
dc.subject Neoliberal transformation tr
dc.title Türkiye’de il özel idarelerinin eğitim yatırım harcamaları ve halkın eğitim yatırımlarına katkısının çözümlenmesi tr
dc.title.alternative The analysis of expenses of special provincial administrations on the education investments and the contribution of the public to education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 222154 tr
dc.contributor.department Artvin Çoruh Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 66 tr
dc.identifier.issue 19 tr
dc.identifier.startpage 45 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster