Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’de harmanlanmış öğrenme eğilimleri: bir literatür çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Hebebci, Mustafa Tevfik
dc.contributor.author Usta, Ertuğrul
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:46:53Z
dc.date.available 2020-12-22T09:46:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1491
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenerek ülkemizde harmanlanmış öğrenme ile ilgili araştırma eğilimlerini ortaya çıkarmak ve böylelikle ileride yapılması düşünülen yeni çalışmalara ışık tutulmasını sağlamaktır. Bu amaçla, harmanlanmış öğrenme ile ilgili anahtar kelimeler kullanılarak YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde yapılan tarama sonucunda 27 yüksek lisans, 17 doktora tezine ulaşılmıştır. Ulaşılan tezler; türlerine, yıllarına, araştırma yöntemine, örneklem büyüklüğüne, örneklem düzeyine, gerçekleştirildiği üniversiteye, yazım diline, veri toplama araçlarına, istatistik yöntemlerine/tekniklerine ve bağımlı/bağımsız değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma sonuçları ülkemizde harmanlanmış öğrenme ile ilgili 2005-2014 yıllarında toplam 44 tezin yürütüldüğünü ve bunların büyük kısmının Türkçe (n=35) yazıldığını ortaya çıkarmıştır. Çalışmalarda bağımsız değişken olarak harmanlanmış öğrenme ortamının (n=16), bağımlı değişken olarak da akademik başarının (n=16) daha fazla incelendiği görülmektedir. Ayrıca tezlerin genellikle lisans (n=27) örneklem düzeyini kullandığı ve örneklem grubu olarak 5 ile 100 (n=39) kişi arasında yoğunluk gösterdiği görülmektedir. Tezlerde ölçme aracı olarak ise örneklem düzeyi ile ilişkili olduğu düşünülen görüşme formu (n=28) ve akademik başarı testlerinin (n=23) tercih edildiği ortaya çıkan başka bir bulgudur tr
dc.description.abstract The purpose of this research is to reveal the trends on research for blended-learning in our country by examining the master and doctoral theses in National Thesis Center in Council of Higher Education (CoHE) and thus to shed light on new studies to be conducted in the future. For this purpose, using keywords related to blended-learning, 27 master's thesis and 17 dissertations have been reached as a result of scanning (screening) through the National Thesis Center in CoHE. These theses were evaluated according to their types, years, research methodologies, sample sizes, sample levels, universities they were carried out in, orthographies, data collection tools, statistical methods/techniques and dependent/independent variables. The results of the research revealed that a total of 44 theses were conducted about blended-learning in the years 2005 to 2014 in our country and that majority of them were written in Turkish (n=35). In the studies, it is seen that blended learning environment was studied more as dependent variable (n=16), while academic achievement was studied more as independent variable (n=16). Moreover, it is observed that the theses generally covered bachelor's degree sample levels (n=27) and intensified between 5 and 100 (n=39) persons as a sample group. Another finding is that as a measurement tools, interview technique (n=28) academic achievement tests (n=23), which are considered to be related to level of sampling, were preferred. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Harmanlanmış öğrenme tr
dc.subject Karma öğrenme tr
dc.subject Teknoloji tr
dc.subject Blended learning tr
dc.subject Mixed learning tr
dc.subject Technology tr
dc.title Türkiye’de harmanlanmış öğrenme eğilimleri: bir literatür çalışması tr
dc.title.alternative Blended learning trends in Turkey: a luterature review study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 22654 tr
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 219 tr
dc.identifier.issue 19 tr
dc.identifier.startpage 195 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster