Adiyaman University Repository

Lyndon state college sınıf öğretmenliği eğitimi programının okul uygulamaları süreci

Show simple item record

dc.contributor.author Sağ, Ramazan
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:36:31Z
dc.date.available 2020-12-22T09:36:31Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1487
dc.description.abstract Okul uygulamaları süreci, hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarının kuram ve uygulama arasındaki bütünleştirme ve aşamalılık niteliğini gösteren kritik öğe özelliği konumundadır. Öğretmen eğitimi programlarının, programı oluşturan öğeleri arasında bütünlük ve aşamalılık biçimde tasarlanamaması önemli bir tartışma konusudur. Bu çalışma, Lyndon State College (LSC) sınıf öğretmenliği eğitim programının okul uygulama sürecini programın bütünsel yapısı çerçevesinde yakından incelemek amaçlı olarak tasarlanmıştır. Araştırma örnek olayın tanılayıcı tekniğine göre tasarlanmıştır. Aynı zamanda tema işlevi gören temel araştırma birimleri, okul uygulama süreci ile destekleyici unsurlar ve problemler olarak tanımlanmıştır. Veriler doküman analizi, öğretmen adayları ve öğretim üyeleriyle yapılan görüşmelerin çözümlenmesinden elde edilmiştir. Okul uygulama çalışmalarıyla ilgili derslerin hazırlık, çıraklık ve profesyonellik doğrultusunda aşamalı olarak tanımlandığı görülmektedir. Okul uygulama derslerinin uygulama öncesinde, uygulama anında alınması gereken dersler, sınavlar ve bildirimlerin birlikte tanımlanmış olması program öğeleri arasında bütünleştirme ve aşamalılık özelliklerinin niteliklerini artıran bir özellik olduğunu göstermektedir. tr
dc.description.abstract The process of school practices is a critical element that displays the characteristics of progressivity and integrity between theory and practice in the pre-service teaching curriculum. Designing teaching curriculums in integrity and sequence with its other elements is an important discussion subject. This study is designed to examine school practices of the Lyndon State College (LSC) classroom teaching curriculum closely within the framework of its integrative structure. In this study, which is designed according to the illustrative technique of the case study, basic research units are identified as school practice process, supportive elements and problems as well as themes of study at the same time. The data was gathered from the documenatry analysis, and interviewing with students and lectures. It is seen that the courses related to school practices are identified in progressive stages towards preparation, apprenticeship and professionalism. School practice courses are defined together with courses, exams and notices that should be taken prior to and during the time of practice. This shows that the curriculum enhances the integration and sequence between theory and practice as much as it increases the integration degree horizontally and vertically. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Lyndon State College tr
dc.subject Okul uygulama çalışmaları tr
dc.subject Bütünsellik tr
dc.subject Aşamalılık tr
dc.subject Lyndon State College tr
dc.subject School practices tr
dc.subject Integration tr
dc.subject Sequence tr
dc.title Lyndon state college sınıf öğretmenliği eğitimi programının okul uygulamaları süreci tr
dc.title.alternative The process of school practices in the lyndon state college classroom teaching curriculum tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 21957 tr
dc.contributor.department Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 342 tr
dc.identifier.issue 19 tr
dc.identifier.startpage 305 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account