dc.contributor.author |
Topçu, Sevgi |
|
dc.contributor.author |
Leana-Taşçılar, Marilena Z. |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-18T11:08:20Z |
|
dc.date.available |
2020-12-18T11:08:20Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1484 |
|
dc.description.abstract |
Üstün zekâlı öğrencilerin motivasyon ve benlik saygısı düzeyleri onların akademik başarılarında ve genel anlamda hayatlarında etki edebilecek iki önemli kavramdır. Bu kavramların incelenmesi sayesinde üstün zekâlı öğrencilerin eğitimlerinin uygun şekilde farklılaştırılması sağlanabilir ve gerekli önlemler alınabilir. Bu nedenle bu araştırmada, üstün zekâ düzeyine sahip öğrencilerin iç-dış motivasyon düzeyleri ile benlik saygısı düzeyi cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma, 4.-8. sınıfa devam eden 184 (108 erkek, 76 kız) üstün zekâ düzeyine sahip öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dahil olan tüm üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler tanılanmış olup, ihtiyaçlarına yönelik özel eğitim programlarına devam etmektedir. Araştırmada üstün zekâlı öğrencilerin motivasyon düzeylerini ölçmek için Harter’ın İç-Dış Motivasyon Ölçeği, benlik saygısı düzeylerini ölçmek için ise Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üstün zekâ düzeyine sahip öğrencilerin iç motivasyon düzeylerinin sınıf düzeyleri arttıkça azaldığı; dış motivasyon düzeylerinin ise sınıf düzeyleri arttıkça arttığı bulgulanmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
Gifted students’ motivation and self-esteem levels are two important factors that they can effect their academic achievement and their lives. Examining these two concepts, can positively effect the differentiation of their education and appropriate educational programs can be prepared. Therefore, in this study the internal and external motivation and self-esteem levels of gifted students were examined according to their gender and grades. The research was conducted with 184 gifted students (108 boys and 76 girls). All gifted students who participated in the study are attending to special education programs for gifted students. Harter’s Internal – External Motivation Scale was used to determine the internal and external motivation levels and Coopersmith’s Self-Esteem Scale (with the following subscales: general, social, academic, parental and total self-esteem) to determine the level of self-esteem. For the resolution and interpretation of the collected data non-parametric Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used. Research results showed that there were no gender differences among intrinsic and extrinsic motivation levels. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Üstün zekâlı öğrenciler |
tr |
dc.subject |
İç-dış motivasyon |
tr |
dc.subject |
Benlik saygısı |
tr |
dc.subject |
Gifted students |
tr |
dc.subject |
Internal-external motivation |
tr |
dc.subject |
Self-esteem |
tr |
dc.title |
Üstün zekâlı öğrencilerde motivasyon ve benlik saygısı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
İnvestigation of motivation and self-esteem levels of gifted stundents according to their gender and grades |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
18432 |
tr |
dc.contributor.department |
MEB. Dostluk İlköğretim Okulu |
tr |
dc.contributor.department |
İstanbul Üniversitesi, H.A.Y.E.F., Özel Eğitim Bölümü, Üstün Zekalıların Eğitimi ABD, |
tr |
dc.identifier.endpage |
622 |
tr |
dc.identifier.issue |
23 |
tr |
dc.identifier.startpage |
591 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |