Araştırmanın amacı, Türkiye genelinde Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında (MEAD) görev yapan akademik personelin sayısal yeterlik durumlarını bölgesel kapsamda ve Türkiye genelinde belirlemektir. Betimsel yöntemin tercih edildiği araştırma kapsamında ulaşılan örneklem, araştırma evrenini tamamen kapsamaktadır. Araştırma verilerinin bir bölümüne kaynak taraması yöntemiyle ulaşılırken, akademik personele ilişkin bilgilere ilgili üniversitelerin resmi internet sitelerinden ulaşılmış ve bu bilgilerin doğruluğu ilgili birimin akademik personeline sorularak yani telefonla görüşme yöntemi kullanılarak kontrol edilmiştir. Verilerin işlenmesinde SPSS 22 programı kullanılmış ve sonuçlar frekans ve yüzde değerleri üzerinden yorumlanmıştır. Araştırma sonucundan, Türkiye genelinde MEAD’da 436 kadrolu akademisyenin, 72 ücretli eğitimcinin ve toplamda 508 eğitimcinin görev yaptığı, Türkiye genelinde 421 eğitimcinin MEAD’daki lisans derslerini yürüttüğü; personel sayılarının kadro türlerine göre dağılımı incelendiğinde %32,7 oranıyla en çok personelin öğretim görevlisi kadro türünde görev yaptığı, her bir eğitimciye düşen öğrenci sayılarının Türkiye genelinde ortalama 9,51 olduğu ve bölgesel dağılımda ise en iyi durumda Marmara Bölgesinin olmasına karşın en kötü durumda Güney Doğu Anadolu Bölgesinin olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
The present study aims to determine the quantitative sufficiency of academic staff at Music Departments in Turkey on a regional and national basis. Descriptive method is used in the study and the attained sample completely includes the population. Some of the research data were collected through literature review and the information about the academic staff was obtained from the official university websites and also the accuracy of this information was checked through telephone interviews with the academic staff. SPSS 22 software was used in data processing and the results were interpreted according to the frequency and percentage values. As a result, it was concluded that at Music Education Departments, there were 436 permanent academicians and 72 paid educators, in other words, 508 in total and there were 421 lecturers for undergraduate courses in Turkey. In addition, when the distribution of the number of staff was examined according to the titles of academic staff, it was found out that instructors, as academic staff, occupied the largest place with a 32.7% ratio. The number of students per educator was an average of 9.51 and on the regional basis, Marmara Region was the best whereas South Eastern Anatolia Region was the worst. The obtained results have been discussed and there have been various suggestions to solve the identified problems.