Adiyaman University Repository

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Uslu, Salih
dc.contributor.author Yazıcı, Kubilay
dc.contributor.author Çetin, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-12-18T10:16:24Z
dc.date.available 2020-12-18T10:16:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1482
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, farklı değişkenler açısından (üniversite, cinsiyet, sınıf, kişisel bilgisayara sahip olma ve barınma türü) sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi ve Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan 478 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Karaman ve Karataş (2009) tarafından geliştirilen “Medya Okuryazarlığı Düzey Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet ve kişisel bilgisayara sahip olma değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği, üniversite, sınıf düzeyi ve barınma türü değişkenlerinde ise anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırmada ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek (sıklıkla) düzeyde olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to identify the media literacy levels of social studies teacher candidates in terms of different variables (university, gender, grade, owning a personal computer and type of accommodation). The data is obtained from 478 teacher candidates who studied in the Social Studies Departments in the Faculties of Education at Dicle University and Niğde University in 2014-2015 School Year. In the study, which is of Descriptive Survey Model, the ‘Personal Data Form’ which is developed by the researchers and ‘Media Literacy Level Determination Scale’ developed by Karaman and Karataş (2009) were used as data collection tools. The data is analyzed using necessary statistical techniques through IBM SPSS 21.0. The results of the study show that there is a significant statistical difference between the teacher candidates’ attitudes towards teaching profession in terms of gender, owning a personal computer while no significant statistical difference is determined in terms of university, grade and type of accommodation. Another significant finding obtained in the study is that social studies teacher candidates have high (frequent) media literacy levels. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Medya okuryazarlık düzeyleri tr
dc.subject Social studies tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.subject Media literacy levels tr
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri tr
dc.title.alternative Media literacy levels of social studies pre-service teachers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 28186 tr
dc.contributor.firstauthorID 30106 tr
dc.contributor.department Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 778 tr
dc.identifier.issue 23 tr
dc.identifier.startpage 756 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account