Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerilerini yordayan değişkenler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Altay, Betül
dc.contributor.author Eken, Muhammed
dc.date.accessioned 2020-12-18T10:14:34Z
dc.date.available 2020-12-18T10:14:34Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1480
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerilerini yordayan değişkenleri belirlemektir. Ayrıca sosyal problem çözme becerisi, akademik kontrol odağı ve mükemmelliyetçilik düzeylerinin üniversitelere, cinsiyete ve sınıflara göre incelenmesi amaçlanmıştır. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 207 (%39,1), Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 175 (%33,1) ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 147 (%27,8) olmak üzere toplam 529 öğrenci araştırmaya katılmışlardır. Katılımcıların %69’u (n=365) kadın ve % 31’i (n=164) erkektir. Çalışmada, Gözden Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri kısa formu, Akademik Kontrol Odağı Ölçeği ve Çok Boyutlu Mükemmelliyetçilik Ölçeği ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmada t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmış, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları; sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerileri ve içsel akademik kontrol odağı açısından oldukça yüksek, mükemmeliyetçilik açısından da yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. tr
dc.description.abstract The main aim of this study is to determine the variables predicting the social problem solving skills of pre-service elementary teachers and to examine their social problem solving skills , academic locus of control, and perfectionism in terms of their gender, grade levels, and universities. The sample of the study consists of 529 including 365 female ( %69) and 164 male (%31) volunteer pre-service teachers attending to Department of Elementary Education, Primary School Teacher Division in Adnan Menderes University (n:207, %39,1), Erciyes University ( n:175, %33,1), Muğla Sıtkı Koçman University ( n:147, %27,8). On the purpose of data collection; Academic Locus of Control, short form of Revised Social Problem Solving Scale, Multidimensional Perfectionism Scale and personal information form were used. In the study t-test, ANOVA, Correlation and Regression analyzes were used to analyze the data. According to results of the study, there was a high level significant difference between pre-service teachers’ social problem solving skills and inner locus of control, and significant difference with perfectionism. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sınıf öğretmeni adayı tr
dc.subject Sosyal problem çözme becerisi tr
dc.subject Akademik kontrol odağı tr
dc.subject Çok boyutlu mükemmeliyetçilik tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Pre-service elementary school teacher tr
dc.subject Social problem solving skills tr
dc.subject Academic locus of control tr
dc.subject Multidimensional perfectionism tr
dc.subject Academic success tr
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerilerini yordayan değişkenler tr
dc.title.alternative Variables predicting social problem solving skills of pre-service elementary teachers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 10981 tr
dc.contributor.firstauthorID 135327 tr
dc.contributor.firstauthorID 121829 tr
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 722 tr
dc.identifier.issue 23 tr
dc.identifier.startpage 680 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster