Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerilerini yordayan değişkenleri belirlemektir. Ayrıca sosyal problem çözme becerisi, akademik kontrol odağı ve mükemmelliyetçilik düzeylerinin üniversitelere, cinsiyete ve sınıflara göre incelenmesi amaçlanmıştır. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 207 (%39,1), Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 175 (%33,1) ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programından 147 (%27,8) olmak üzere toplam 529 öğrenci araştırmaya katılmışlardır. Katılımcıların %69’u (n=365) kadın ve % 31’i (n=164) erkektir. Çalışmada, Gözden Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri kısa formu, Akademik Kontrol Odağı Ölçeği ve Çok Boyutlu Mükemmelliyetçilik Ölçeği ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmada t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmış, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları; sınıf öğretmeni adaylarının sosyal problem çözme becerileri ve içsel akademik kontrol odağı açısından oldukça yüksek, mükemmeliyetçilik açısından da yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır.
The main aim of this study is to determine the variables predicting the social problem solving skills of pre-service elementary teachers and to examine their social problem solving skills , academic locus of control, and perfectionism in terms of their gender, grade levels, and universities. The sample of the study consists of 529 including 365 female ( %69) and 164 male (%31) volunteer pre-service teachers attending to Department of Elementary Education, Primary School Teacher Division in Adnan Menderes University (n:207, %39,1), Erciyes University ( n:175, %33,1), Muğla Sıtkı Koçman University ( n:147, %27,8). On the purpose of data collection; Academic Locus of Control, short form of Revised Social Problem Solving Scale, Multidimensional Perfectionism Scale and personal information form were used. In the study t-test, ANOVA, Correlation and Regression analyzes were used to analyze the data. According to results of the study, there was a high level significant difference between pre-service teachers’ social problem solving skills and inner locus of control, and significant difference with perfectionism.