Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kavrayıcı, Ceyhun
dc.contributor.author Bayrak, Coşkun
dc.date.accessioned 2020-12-18T10:13:23Z
dc.date.available 2020-12-18T10:13:23Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1479
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon sertifika programında öğrenim gören öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama modeline dayalı nicel bir araştırma olarak desenlenen çalışmada amaçsal örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Sertifika Programında öğrenim gören 550 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem ise evren içinden araştırmaya katılmaya gönüllü, 245 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Ölçme aracının eksik doldurulması nedeniyle 192 öğretmen adayının görüşleri araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırmada veriler Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen, Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış, yüzde, frekans, standart sapma ve aritmetik ortalama; gruplar arasındaki farklılığı gözlemleme amacına yönelik olarak tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) ve t- testinden yararlanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi ile ortaya çıkan farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları göz önüne alındığında, öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının “yeterli” düzeyde olduğu; ancak “oldukça yeterli” düzeyinde olmadığı gözlemlenmektedir. Öğretmen adaylarının öz-yeterlik alt boyutları arasında anlamlı farklılık bulunmaktadır. tr
dc.description.abstract The aim of the study was to investigate the sense of self efficacy of preservice teachers with regard to different variables such as age, gender, branch, educational background and teaching experience. The study was designed as a quantitative survey method. In the study purposeful sampling method was used. The population of the study consisted of 550 preservice teachers who were trained in pedagogical certificate program in 2013-2014 academic year at Anadolu University Faculty of Education. The sample consisted of 245 preservice teachers who responded to the survey voluntarily. Because of incompletely-filled questionnaires, only 192 of them were taken into consideration during data analysis. The data were gathered via “Teacher Self-efficacy Scale” developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001), and adapted to Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005). SPSS was used to analyze the data. Standard deviation, arithmetic mean, percentage, frequency one-way between-groups analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test were used to analyze the data. Tukey test was used to examine the sources of differences among the groups after significant ANOVA results. The findings of the study revealed that the sense of self efficacy among preservice teachers was at the level of “quite a bit”, but it was not at the level of a “great deal”. There were significant differences in the sub-dimensions of preservice teachers’ sense of self efficacy. That is, it was found that there was a significant difference between the sense of instructional strategy self-efficacy and student engagement self-efficacy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Pedagojik formasyon sertifika programı tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Öz-yeterlik tr
dc.subject Pedagogical formation certificate program tr
dc.subject Preservice teachers tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.title Öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları tr
dc.title.alternative Preservice teachers’ sense of self efficacy tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 59962 tr
dc.contributor.firstauthorID 5359 tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 658 tr
dc.identifier.issue 23 tr
dc.identifier.startpage 623 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster