dc.contributor.author |
Kurtfaş, Emine Meliha |
|
dc.contributor.author |
Tuncer, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-02T09:10:37Z |
|
dc.date.available |
2020-12-02T09:10:37Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1477 |
|
dc.description.abstract |
Toplumsal yaşamda kadın ve erkek arasında var olan eşitsizlik ve
ayrımcılığın temeli, genellikle toplumsal cinsiyet kavramı ile
açıklanmaktadır. Toplumsal cinsiyet, toplumun kadın ve erkek olmaya
verdiği ve değer biçtiği rolleri anlatan bir kavramdır. Toplumsal cinsiyet
rolleri sosyalleşme sürecinde öğrenilmektedir. Bu süreçte eğitim
kurumunun önemli bir yeri vardır. Okullar toplumsal cinsiyet rollerine
ilişkin algı ve tutumların öğrenildiği yerlerin başında gelmektedir.
Ortaokulda okutulan Sosyal bilgiler dersi ise toplumda kadın ve erkek
rollerine ilişkin önemli içeriklere sahip bir derstir. Bu bakımdan Sosyal
Bilgiler Öğretmenliği’nde öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları
toplumsal cinsiyet algısı, gelecekte yetiştirecekleri öğrenciler üzerinde
etkisi olması bakımından özel bir öneme sahiptir. Cinsiyet eşitsizliği ve
ayrımcılığı probleminden yola çıkan bu çalışma, “Toplumsal Cinsiyet
Rolleri Tutum Ölçeği” ile toplanacak veriler ışığında Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği’nde öğrenimi gören öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısını
ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini İnönü Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
öğrencileri oluşturmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
The basis of inequality and discrimination between men and women in
social life is explained by the concept of gender. Gender is a concept that
describes the values and the roles that society attaches to being men and
women. Gender roles are learned in the process of socialization. The
educational institution also has an important role in this process. Schools
are where some of the perceptions and attitudes about gender roles are
learned. Social studies course has a special importance at secondary
school level as it provides important information about male and female
roles. In this sense, gender perception of social studies teacher candidates
has a special importance in terms of having an impact on the students
they will educate in the future. The problem of this study is gender
inequality and discrimination. With the data to be collected “Gender
Roles Attitude Scale”, it aims to measure the gender perception of
prospective social studies teachers. The population of the study consists
of social studies teacher students studying at Inonu University Faculty of
Education. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Toplumsal cinsiyet |
tr |
dc.subject |
Eşitsizlik |
tr |
dc.subject |
Ayrımcılık |
tr |
dc.subject |
Eğitim |
tr |
dc.subject |
Gender |
tr |
dc.subject |
Inequality |
tr |
dc.subject |
Discrimination |
tr |
dc.subject |
Education |
tr |
dc.title |
Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algıları (İnönü Üniversitesi örneği) |
tr |
dc.title.alternative |
Gender perceptions of social studies teacher students (İnonü University case) |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8483-064X |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6937-7568 |
tr |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı |
tr |
dc.identifier.endpage |
321 |
tr |
dc.identifier.issue |
35 |
tr |
dc.identifier.startpage |
282 |
tr |
dc.identifier.volume |
13 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |