Adiyaman University Repository

Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algıları (İnönü Üniversitesi örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Kurtfaş, Emine Meliha
dc.contributor.author Tuncer, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-12-02T09:10:37Z
dc.date.available 2020-12-02T09:10:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1477
dc.description.abstract Toplumsal yaşamda kadın ve erkek arasında var olan eşitsizlik ve ayrımcılığın temeli, genellikle toplumsal cinsiyet kavramı ile açıklanmaktadır. Toplumsal cinsiyet, toplumun kadın ve erkek olmaya verdiği ve değer biçtiği rolleri anlatan bir kavramdır. Toplumsal cinsiyet rolleri sosyalleşme sürecinde öğrenilmektedir. Bu süreçte eğitim kurumunun önemli bir yeri vardır. Okullar toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algı ve tutumların öğrenildiği yerlerin başında gelmektedir. Ortaokulda okutulan Sosyal bilgiler dersi ise toplumda kadın ve erkek rollerine ilişkin önemli içeriklere sahip bir derstir. Bu bakımdan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği’nde öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları toplumsal cinsiyet algısı, gelecekte yetiştirecekleri öğrenciler üzerinde etkisi olması bakımından özel bir öneme sahiptir. Cinsiyet eşitsizliği ve ayrımcılığı probleminden yola çıkan bu çalışma, “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” ile toplanacak veriler ışığında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği’nde öğrenimi gören öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısını ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencileri oluşturmaktadır. tr
dc.description.abstract The basis of inequality and discrimination between men and women in social life is explained by the concept of gender. Gender is a concept that describes the values and the roles that society attaches to being men and women. Gender roles are learned in the process of socialization. The educational institution also has an important role in this process. Schools are where some of the perceptions and attitudes about gender roles are learned. Social studies course has a special importance at secondary school level as it provides important information about male and female roles. In this sense, gender perception of social studies teacher candidates has a special importance in terms of having an impact on the students they will educate in the future. The problem of this study is gender inequality and discrimination. With the data to be collected “Gender Roles Attitude Scale”, it aims to measure the gender perception of prospective social studies teachers. The population of the study consists of social studies teacher students studying at Inonu University Faculty of Education. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Toplumsal cinsiyet tr
dc.subject Eşitsizlik tr
dc.subject Ayrımcılık tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Gender tr
dc.subject Inequality tr
dc.subject Discrimination tr
dc.subject Education tr
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algıları (İnönü Üniversitesi örneği) tr
dc.title.alternative Gender perceptions of social studies teacher students (İnonü University case) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-8483-064X tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6937-7568 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı tr
dc.identifier.endpage 321 tr
dc.identifier.issue 35 tr
dc.identifier.startpage 282 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account