Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına karşılaştırmalı bir bakış

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karadağ, Nazife
dc.contributor.author Özdemir, Servet
dc.date.accessioned 2020-11-30T11:32:49Z
dc.date.available 2020-11-30T11:32:49Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1475
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin vizyon ve misyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına ilişkin görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada iki tür çalışma grubu belirlenmiştir. İlk çalışma grubunu amaç, vizyon ve misyon ifadeleri incelenecek eğitim fakülteleri oluşturmaktadır. Bu eğitim fakültelerinin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme ve ölçüt örnekleme yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise çalışma grubunu araştırma kapsamında ele alınan eğitim fakültelerinde görevli öğretim elemanları oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının belirlenmesi aşamasında ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle, eğitim fakültelerinin stratejik planlarında yer alan vizyon ve misyon ifadelerine doküman incelemesi yöntemi ile ulaşılmıştır. Öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına ilişkin görüşlerine ulaşılması amacıyla ise araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan, standartlaştırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim fakültelerinin vizyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin vizyonlarına ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında “Öğretmen Eğitiminde Öncü Bir Fakülte Olmak” ortak temasının oluştuğu; Eğitim fakültelerinin misyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin misyonlarına ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında ise “Öğretmen Adaylarına Kazandırılmak İstenen Özellikler” temasının her iki grup için ortak tema olarak oluştuğu görülmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to compare the visions and missions of the education faculties and views of the instructors employed at education faculties about the vision and mission of the education faculties. Qualitative technics were used in this study. In the research, two types of sampling groups were determined. First sample consists of the education faculties of which the objectives, vision and mission statements will be investigated. In determining the education faculties stratified sampling and criterion methods of purposeful sampling were used together. For the second part of the research, sampling group consisted of the instructors employed at the faculties determined for the prior part. While determining the sample instructors, accessibility sampling method was applied. Through documentation method, vision and mission statements of education faculties declared in their strategic plans were acquired. For the views of the instructors about the vision and mission of the education faculties, a structured interview form was used. Content analysis method was applied in analyses of both data groups. Vision statements of education faculties, when compared with instructors’ views about visions of education faculties, “being the leading faculty at in teacher training” theme seems to be common. Mission statements of education faculties, when compared with instructors’ views about missions of education faculties, “Qualifications the teacher candidates ought to acquire” theme seems to be common for both groups, and similar statements are coincided for the subthemes of “academic efficacy” and “Individual efficacy”.
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim fakültesi tr
dc.subject Vizyon tr
dc.subject Misyon tr
dc.subject Education faculty tr
dc.subject Vision tr
dc.subject Mission tr
dc.title Eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına karşılaştırmalı bir bakış tr
dc.title.alternative A comparative view at the faculty of education vision and mission tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 33645 tr
dc.contributor.firstauthorID 2711 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 277 tr
dc.identifier.issue 19 tr
dc.identifier.startpage 255 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster