Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin vizyon ve misyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına ilişkin görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada iki tür çalışma grubu belirlenmiştir. İlk çalışma grubunu amaç, vizyon ve misyon ifadeleri incelenecek eğitim fakülteleri oluşturmaktadır. Bu eğitim fakültelerinin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme ve ölçüt örnekleme yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise çalışma grubunu araştırma kapsamında ele alınan eğitim fakültelerinde görevli öğretim elemanları oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının belirlenmesi aşamasında ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle, eğitim fakültelerinin stratejik planlarında yer alan vizyon ve misyon ifadelerine doküman incelemesi yöntemi ile ulaşılmıştır. Öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin vizyon ve misyonlarına ilişkin görüşlerine ulaşılması amacıyla ise araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan, standartlaştırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim fakültelerinin vizyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin vizyonlarına ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında “Öğretmen Eğitiminde Öncü Bir Fakülte Olmak” ortak temasının oluştuğu; Eğitim fakültelerinin misyon ifadeleri ile öğretim elemanlarının, eğitim fakültelerinin misyonlarına ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında ise “Öğretmen Adaylarına Kazandırılmak İstenen Özellikler” temasının her iki grup için ortak tema olarak oluştuğu görülmektedir.
The aim of this research is to compare the visions and missions of the
education faculties and views of the instructors employed at education
faculties about the vision and mission of the education faculties.
Qualitative technics were used in this study. In the research, two types of
sampling groups were determined. First sample consists of the education
faculties of which the objectives, vision and mission statements will be
investigated. In determining the education faculties stratified sampling
and criterion methods of purposeful sampling were used together. For the
second part of the research, sampling group consisted of the instructors
employed at the faculties determined for the prior part. While
determining the sample instructors, accessibility sampling method was
applied. Through documentation method, vision and mission statements
of education faculties declared in their strategic plans were acquired. For
the views of the instructors about the vision and mission of the education
faculties, a structured interview form was used. Content analysis method
was applied in analyses of both data groups. Vision statements of
education faculties, when compared with instructors’ views about visions
of education faculties, “being the leading faculty at in teacher training”
theme seems to be common. Mission statements of education faculties,
when compared with instructors’ views about missions of education
faculties, “Qualifications the teacher candidates ought to acquire” theme
seems to be common for both groups, and similar statements are
coincided for the subthemes of “academic efficacy” and “Individual
efficacy”.