Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktay, Sayım
dc.contributor.author Güvey Aktay, Emel
dc.date.accessioned 2020-11-30T11:32:01Z
dc.date.available 2020-11-30T11:32:01Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1474
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda teknoloji eğitiminin yerini sorgulamak ve bir ders ya da içerik olarak teknolojinin nasıl yer alması gerektiğini sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. İlkokullarda teknolojinin yerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2013-2014 öğretim yılının bahar döneminde Giresun il merkezinde yer alan ilkokulların 4. sınıflarında görev yapan 15 sınıf öğretmenidir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, günümüzde ilkokullardaki teknoloji eğitiminin çoğunlukla yetersiz olduğu ya da hiç yer almadığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra ilkokulda öğretmenlerin bir kısmı teknoloji eğitimi etkinlikleri yapmazken; bir kısmı ders etkinlikleri içerisinde teknoloji ile internetin yararları ve zararları, klavye kullanma, dosya oluşturma, ofis programları kullanımı gibi konularda eğitim verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The main purpose of this study is to question the place of technology in primary schools and reveal how it must be included as a lesson or content, based on the classroom teachers’ opinions. In this study, which aims to determine the place of technology in primary schools, qualitative research model has been adopted. Participants are determined through criterion sampling which is one of the purposeful sampling methods. The population of the study includes the classroom teachers who teach the fourth grade primary school students in the city center of Giresun, in 2013-2014 spring term. The data of the study was gathered through semi-structured interview questions. Descriptive analysis was utilized in analyzing the data of the study. It was found in the study that the current technology education in primary schools is either mostly inadequate or unavailable. While some of the teachers in primary schools do not conduct technology education activities, the others provide education for such fields as benefits and harms of the Internet, keyboard usage, file creation and office programs, within classroom activities. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İlkokul tr
dc.subject Teknoloji öğretimi tr
dc.subject Teknoloji tr
dc.subject Primary school tr
dc.subject Technology education tr
dc.subject Technology tr
dc.title İlkokullarda teknoloji eğitimi tr
dc.title.alternative Technology education in primary schools tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 104887 tr
dc.contributor.firstauthorID 104518) tr
dc.contributor.department Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 44 tr
dc.identifier.issue 19 tr
dc.identifier.startpage 17 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster