Adiyaman University Repository

Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji öğretim programını uygulama durumu ile fen eğitimine yönelik inançlarının uyumluluğu

Show simple item record

dc.contributor.author Serin, Gökhan
dc.date.accessioned 2020-11-30T06:26:11Z
dc.date.available 2020-11-30T06:26:11Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1467
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretim programı uygulamaları ile fen eğitimine yönelik inançları arasındaki uyumluluğu incelemektir. Nitel araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya mesleki tecrübesi 15 yıldan fazla olan gönüllü beş sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu öğretmenlerin ayda üç ders saati olmak üzere bir öğretim yılı boyunca fen ve teknoloji dersleri gözlemlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler yapılmış ve ses kaydına alınmıştır. Fen eğitimine yönelik inanç bağlamında elde edilen nitel verileri desteklemek için fen eğitimine yönelik bir inanç ölçeği de uygulanmıştır. olayısıyla çalışmanın verileri sınıf gözlemleri, öğretmen görüşmeleri ve fen eğitimine yönelik inanç ölçeği ile toplanmıştır. eriler, nitel araştırma yaklaşımlarından betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji öğretim programı uygulamaları ile fen eğitimine yönelik inançları arasında tam bir uyumluluk olmadığını göstermiştir. Uygulamalar ile inançlar arasında gözlenen uyumsuzlukların nedenleri elde edilen veriler ışığında tartışılmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate coherence between classroom teachers’ practices of elementary science and technology curriculum and their beliefs about science education. The study was designed as a qualitative study in which case study method was used. The participants of the study were five classroom teachers whose professional experience was over 15 years. The classes of these teachers were observed throughout one academic year such that three class hours per month. Moreover, the teachers were interviewed and voice-recorder was used. In order to support qualitative data related with beliefs about science education, a science education belief scale was also administered. Therefore, the data was collected through classroom observations, teacher interviews, and the science education belief scale. Descriptive analysis method was used in data analysis. The findings revealed that there was no exact coherence between teachers’ classroom practices of science and technology curriculum and their beliefs about science education. The reasons of inconsistency between teaching practices and beliefs were discussed in light of the findings. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Fen öğretim programı tr
dc.subject Fen eğitimine yönelik inanç tr
dc.subject Sınıf öğretmeni tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Science curriculum tr
dc.subject Beliefs about science education tr
dc.subject Classroom teacher tr
dc.title Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji öğretim programını uygulama durumu ile fen eğitimine yönelik inançlarının uyumluluğu tr
dc.title.alternative The coherence between classroom teachers’ implementation of science and technology curriculum and their beliefs about science education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 774 tr
dc.identifier.issue 18 tr
dc.identifier.startpage 741 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account