Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Pazarlama harcamaları ile tablo bazlı finansal göstergeler arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ertuğrul, Melik
dc.contributor.author Duran, Cem
dc.date.accessioned 2020-11-26T08:24:13Z
dc.date.available 2020-11-26T08:24:13Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1464
dc.description.abstract Pazarlama harcamalarını belirleyen unsurların literatürde genellikle finansal tablo kalemleri perspektifinden ele alınmadığı görülmektedir. Bu çalışmada, 2013-2018 yılları arasında Borsa İstanbul’a kote şirketlere ilişkin bir veri seti kullanılarak pazarlama harcamalarını belirleyen faktörler hem finansal tablolar temelli hem de piyasa verileri kullanılarak incelenmektedir. Çalışma sonuçlarına göre; şirket büyüklüğünün, finansal kaldıracın, brüt kâr marjının, net kâr marjının, maddi duran varlık yoğunluğunun ve cari oranın pazarlama harcamaları üzerinde istatistiki olarak anlamlı herhangi bir etkisi bulunmamaktadır. Pazarlama harcamaları üzerinde istatistiki olarak anlamlı olan finansal tablo bazlı tek unsur ARGE harcamalarıdır. Piyasa verileri temelli hesaplanan Tobin’in Q oranı ise bütün örneklem ve imalat sanayi örneklemi için pazarlama harcamaları üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir etkiye sahip değilken imalat sanayi harici örneklem için istatistiki olarak anlamlı bir pozitif etkiye sahiptir. Yapılan ek analizler ile de bu sonuçlar birkaç istisna ile teyit edilmektedir. tr
dc.description.abstract Factors influencing marketing expenditures are not considered from the perspective of financial statement items by the literature. In this study, based on a sample of listed firms on Borsa Istanbul over 2013-2018, we analyse these factors by considering financial statement items, as well as capital market data, and document the following outcomes. First, size, financial leverage, gross profit margin, net profit margin, tangible intensity and current ratio do not significantly affect marketing expenditures at conventional levels. R&D expenses are the only financial statement item that significantly influence marketing expenditures. Second, Tobin’s Q which is calculated based on the financial market data does not have a statistically significant impact on marketing expenditures for the whole sample, as well as the sample comprising manufacturing firms. However, marketing expenditures are significantly and positively influenced by Tobin’s Q figures of non-manufacturing firms. All these findings, with minor exceptions, are confirmed by several robustness checks. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Pazarlama harcamaları tr
dc.subject Tobin’in Q oranı tr
dc.subject ARGE tr
dc.subject Oran analizi tr
dc.subject Marketing expenditures tr
dc.subject Tobin’s Q tr
dc.subject R&D tr
dc.subject Ratio analysis tr
dc.title Pazarlama harcamaları ile tablo bazlı finansal göstergeler arasındaki ilişki tr
dc.title.alternative The association between financial statement based indicators and marketing expenditures tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-2068-2080 tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-5171-0270 tr
dc.contributor.department İstinye Üniversitesi, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri tr
dc.contributor.department İstinye Üniversitesi, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Ekonomi tr
dc.identifier.endpage 184 tr
dc.identifier.issue 35 tr
dc.identifier.startpage 154 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster