Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Okul öncesi öğretmenlerinin “veli” kavramına ilişkin metaforik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Neslitürk, Seviye
dc.contributor.author Çamlıbel Çakmak, Özlem
dc.contributor.author Asar, Hayriye
dc.date.accessioned 2020-11-20T06:01:23Z
dc.date.available 2020-11-20T06:01:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1458
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin veli kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri (metaforları) metafor tekniğini kullanarak tespit etmektir. Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında İzmir İlinde Karşıyaka, Menemen, Çiğli ve Bornova bölgesinde anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 112okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Okulöncesi öğretmenlerinin “Okulöncesi velisi…..gibidir. Çünkü….” Cümlesini tamamlamalarıyla veriler elde edilmiştir. Okulöncesi öğretmenleri Okulöncesi Velisi ile ilgili 11 kategoride 101 farklı metafor kullanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin veli kavramına ilişkin oluşturdukları metaforları kavramsal kategorilere ayrıldığında en çok metafor bulunan kategorinin “engelleyici okulöncesi velisi” olduğu belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of the present study is to determine the mental images (metaphors) of the preschool teachers on the notion of parents by using the metaphor technique. The study group consists of 112 preschool teachers that work at the preschools and nursery classes in Karşıyaka, Menemen, Çiğli and Bornova in Izmir in the 2013-2014 academic year. The data was gathered through the preschool teachers’ completing the sentence ‘The preschool parent is like…. because….’. 101 different metaphors in 11 different categories were used about the metaphors the preschool teachers formed about preschool parents. When the metaphors the preschool teachers form about the parent concept are separated into cognitive categories, it was found out that the category that has the most metaphors is the ‘inhibitory preschool parent’. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Okul öncesi eğitim tr
dc.subject Veli tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject Preschool education tr
dc.subject Parent tr
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin “veli” kavramına ilişkin metaforik algıları tr
dc.title.alternative The metaphoric perception of preschool teachers on the concept of parents tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 127171 tr
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi Alanya Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Gediz Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 712 tr
dc.identifier.issue 18 tr
dc.identifier.startpage 679 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster