Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Matematik programının değerlendirme öğesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arseven, Ayla
dc.contributor.author Kontaş, Hakkı
dc.contributor.author Arseven, İlhami
dc.date.accessioned 2020-11-20T06:00:34Z
dc.date.available 2020-11-20T06:00:34Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1457
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilkokul matematik programının değerlendirme boyutunun sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda ihtiyaç olarak ortaya çıkan matematik öğretiminde alternatif bir ölçme değerlendirme yaklaşımı önerilmiştir. Bu amaca yönelik olarak 30 sınıf öğretmeni ile matematik dersinde değerlendirme süreci ve matematik programında değerlendirme boyutuna ilişkin düşüncelerini almak için görüşme yapılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmeler nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; matematik derslerinde sadece öğrenci değerlendirmesinin yapıldığı, matematik programı yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanmış olsa da uygulama da özellikle değerlendirme sürecinde hala klasik yaklaşımın etkisinin görüldüğü bunun sonucu olarak da ölçme aracı olarak çoktan seçmeli test kullanıldığı görülmüştür. Ayrıca matematik öğretiminde alternatif bir ölçme değerlendirme yaklaşımı ortaya konulmuştur. Çalışma; ülkemizde uygulanmakta olan MEB matematik programının Ar-Ge çalışmalarında yapacağı katkı açısından da önemli görülmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to evaluate the component of primary school mathematics curriculum according to the opinions of teachers. In this regard, the need emerged as a alternative assessment approach in mathematics education has been presented. For this purpose, interviews were made with 30 classroom teachers to receive their opinions about the evaluation process mathematics lessons and the evaluation dimension in mathematics program. Interviews made with classroom teachers were analyzed by using qualitative study techniques. As a result of the study, it was determined that only students were evaluated in mathematics lessons, the effect of the classical approach was still observed, especially in evaluation process although the mathematics program was prepared according to the constructive approach, as a result of which multiple-choice test was used as the evaluation instrument. In addtion, an alternative assessment and evaluation approach was presented in mathematics education. The study is considered important also for the contribution it will make to R&D works of the MEB mathematics programs applied in our country. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik programı tr
dc.subject Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme tr
dc.subject Mathematics curriculum tr
dc.subject Assessment and evaluation in mathematics education tr
dc.title Matematik programının değerlendirme öğesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri tr
dc.title.alternative The opinions of primary school teachers’ concerning the component of evaluation of mathematics curriculum tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 107894 tr
dc.contributor.firstauthorID 38101 tr
dc.contributor.firstauthorID 270353 tr
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Sivas Emniyet Müdürlüğü tr
dc.identifier.endpage 677 tr
dc.identifier.issue 18 tr
dc.identifier.startpage 657 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster