Bu çalışmada, kaynaştırma uygulamasının önemli parçası olacak Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları ile pedagojik formasyon kursu eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi mezunu öğretmen adaylarının kaynaştırmaya yönelik görüşlerinin cinsiyet, mezun olunan/olunacak fakülte, ailesinde engelli birey olup olmama, uygulama yaptığı sınıfta engelli öğrenci olup olmama ve yaş değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama niteliğindeki çalışmada veriler ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’ ve Kırcaali-İftar (1996) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan ‘‘Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği’’ ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde Varyans Analizi (One-Way ANOVA) ve t-testi (independent t test) teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler, mezun olunan/olunacak fakülte değişkenine göre öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu, diğer değişkenlerde ise anlamlı bir farklılaşmanın olmadığını göstermiştir.
This study aims at examining the attitudes of teacher candidates studying in a Faculty of Education in Turkey and the other teacher candidates at the Faculty of Arts and Sciences who are taking pedagogical formation course towards mainstreaming according to their genders, the faculty from which they graduated or will graduate, whether they have any person who is disabled in their family, whether they have any students with disabled in their training school and their ages. Within the relational survey model, the data was collected via ‘Personal Information Form’ and the Turkish edition of ‘Opinion Scale About Mainstreaming’ by Kırcaali-İftar (1996). In analyzing the data, analysis of Varience (One-Way ANOVA) and t-test (Independent t test) techniques were used. The analysis shows that according to the faculty from which candidate teachers graduated or will graduate factor, there is significant difference between the teacher candidates, but there is no significant difference in the other factors.