Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Damgalama eğilimine ilişkin öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yaman, Erkan
dc.contributor.author Güngör, Halime
dc.date.accessioned 2020-11-18T11:01:48Z
dc.date.available 2020-11-18T11:01:48Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1451
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin damgalama eğilimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma nicel desende oluşturulmuştur. Araştırmada, nedensel karşılaştırma türünden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada damgalama eğilimine dair öğretmen görüşleri taranmıştır. Araştırmaya 655 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yaman ve Güngör (2013) tarafından geliştirilen Damgalama Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek boyutlu varyans analizi, Scheffe testi, iki faktörlü Anova analizi, gözenekler arası çoklu karşılaştırma ve Tukey Testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin damgalama eğilimleri cinsiyete, eğitim durumuna, kıdeme, medeni duruma, görev yapılan kademeye ve dindar hissetme düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmenler önyargı eğilimlerini, ayrımcılık ve dışlama eğilimlerini, damgalama eğilimlerini azaltabilecek, odak grup çalışması, terapi grupları gibi eğitici ve geliştirici çalışmalara katılmalıdır. tr
dc.description.abstract As we consider educators’ responsibility of training new generations healthy, we can say that educators’ stigma tendency is no doubt to inhibit fulfilling this responsibility. In this regard, results about teachers’ views’ on stigma tendency and suggestions are given in this study. The purpose of the study is to determine stigma tendencies of teachers’ by using quantitative research methods. Relational survey model of causal-comparative research type is used in research. Teachers’ views on stigma tendency are surveyed. Research sample is consisted of 655 teachers. Stigma Scale which is developed by Yaman and Güngör (2013) and personal information form which is prepared by researchers is used for data collection. Independent samples t-test, one way Anova, Scheffe test, two-way Anova, multiple comparison analysis between the pores, and Tukey test was used by analyzing of collected data. According to research results; teachers’ stigma tendencies are significantly different according to gender, educational status, seniority, marital status, school type of teachers’ studying, level of religious feelings. Teachers should participate to focus groups, therapy groups and so on to reduce discrimination, prejudice and stigma tendency of their own. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Damgalama (stigma) tr
dc.subject Damgalama eğilimi tr
dc.subject Öğretmen görüşleri tr
dc.subject Stigma tr
dc.subject Stigma tendency tr
dc.subject Teachers’ views tr
dc.title Damgalama eğilimine ilişkin öğretmen görüşleri tr
dc.title.alternative Teachers’ views on stigma tendency tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 851 tr
dc.identifier.issue 18 tr
dc.identifier.startpage 823 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster