Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sosyal bilgiler dersinde powerpoint sunum destekli öğretimin akademik başarıya ve öğrenme yaklaşımlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bektaş Öztaşkın, Özlem
dc.date.accessioned 2020-11-18T06:31:24Z
dc.date.available 2020-11-18T06:31:24Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1444
dc.description.abstract Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler dersinde PowerPoint sunum destekli öğretimin öğrenenlerin akademik başarıya ve öğrenme yaklaşımlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında Erzincan il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun altıncı sınıf öğrencileri katılmıştır Deney grubunda 27 (14 kız, 13 erkek), kontrol grubunda 26 (11 kız, 15 erkek) olmak üzere toplam 53 öğrenci araştırmaya alınmıştır. Denel işlem, 01 Aralık–31 Aralık 2012 tarihleri arası haftada 3 ders saati, 4 hafta, toplam 12 saatte gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerinde işlenen ünite boyunca PowerPoint destekli öğretim yapılmış, kontrol grubunda ise mevcut programa dayalı öğretim yapılmıştır. Araştırmada “İpek Yolunda Türkler Ünitesi Akademik Başarı Testi” ve Biggs, Kember ve Leung tarafından 2001 yılında geliştirilen “The revised two-factor Study Process Questionnaire” ve Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçeye uyarlanması yapılan “Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği (DÇYÖ)” kullanılmıştır. Sonuç olarak; PowerPoint sunum destekli öğretimin öğrenenlerin akademik başarılarında pozitif yönde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca PowerPoint sunum destekli öğretimin “derin motivasyon” ve “yüzeysel motivasyon”da pozitif yönde etkili olduğu, ancak mevcut programa dayalı öğretimin uygulandığı grupta “yüzeysel motivasyon”da düşüş olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta da derin strateji ve yüzeysel stratejide ise anlamlı bir fark tespit edilememiştir tr
dc.description.abstract In this study, it is researched if PowerPoint presentation supported education has an influence on learners’ academic achievement and learning approaches in social studies lessons. This research is designed according to “pre test-post test experiment-control group quasi-experimental design’’ model. In the academic year 2012-2013, the sixth grade students from a secondary school which is in the center of Erzincan/Turkey, attended this study. In control group 26 students from (11 girls, 15 boys), in experiment group 27 students (13 girls, 14 boys), totally 53 students attended the research. The experimental procedure was applied between 1th-31th of December, 2012; 3 lessons in every week, four weeks, totally 12 hours. Throughout the unit, experiment group was educated with PowerPoint presentation; control group was educated with current curriculum. In the research, academic achievement test for the unit “İpek Yolunda Türkler” and “The Revised Two-factor Study Process Questionnaire” which is developed by Biggs, Kember, Leung in 2011 and “Study Process Questionnaire” which is translated in Turkish by Yılmaz and Orhan in 2011 were used. Consequently, It is determined that students educated with PowerPoint presentation are more successful than the ones educated with current curriculum. way Even PowerPoint presentation supported education is positively effective on learners’ deep motivation and surface motivation however there has been a decrease of surface motivation in group which was educated with current curriculum. There hasn’t been a significant difference between “deep motivation” and “surface strategy” in both of the groups. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğrenme yaklaşımları tr
dc.subject PowerPoint destekli öğretim tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Learning approaches tr
dc.subject Powerpoint supported education tr
dc.subject Social studies tr
dc.title Sosyal bilgiler dersinde powerpoint sunum destekli öğretimin akademik başarıya ve öğrenme yaklaşımlarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of using powerpoint in social studies lessons on the levels of academic success and learning approaches tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 113661 tr
dc.contributor.department Erzincan Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 320 tr
dc.identifier.issue 17 tr
dc.identifier.startpage 285 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster