Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler dersinde PowerPoint sunum destekli öğretimin öğrenenlerin akademik başarıya ve öğrenme yaklaşımlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında Erzincan il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun altıncı sınıf öğrencileri katılmıştır Deney grubunda 27 (14 kız, 13 erkek), kontrol grubunda 26 (11 kız, 15 erkek) olmak üzere toplam 53 öğrenci araştırmaya alınmıştır. Denel işlem, 01 Aralık–31 Aralık 2012 tarihleri arası haftada 3 ders saati, 4 hafta, toplam 12 saatte gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerinde işlenen ünite boyunca PowerPoint destekli öğretim yapılmış, kontrol grubunda ise mevcut programa dayalı öğretim yapılmıştır. Araştırmada “İpek Yolunda Türkler Ünitesi Akademik Başarı Testi” ve Biggs, Kember ve Leung tarafından 2001 yılında geliştirilen “The revised two-factor Study Process Questionnaire” ve Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçeye uyarlanması yapılan “Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği (DÇYÖ)” kullanılmıştır. Sonuç olarak; PowerPoint sunum destekli öğretimin öğrenenlerin akademik başarılarında pozitif yönde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca PowerPoint sunum destekli öğretimin “derin motivasyon” ve “yüzeysel motivasyon”da pozitif yönde etkili olduğu, ancak mevcut programa dayalı öğretimin uygulandığı grupta “yüzeysel motivasyon”da düşüş olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta da derin strateji ve yüzeysel stratejide ise anlamlı bir fark tespit edilememiştir
In this study, it is researched if PowerPoint presentation supported education has an influence on learners’ academic achievement and learning approaches in social studies lessons. This research is designed according to “pre test-post test experiment-control group quasi-experimental design’’ model. In the academic year 2012-2013, the sixth grade students from a secondary school which is in the center of Erzincan/Turkey, attended this study. In control group 26 students from (11 girls, 15 boys), in experiment group 27 students (13 girls, 14 boys), totally 53 students attended the research. The experimental procedure was applied between 1th-31th of December, 2012; 3 lessons in every week, four weeks, totally 12 hours. Throughout the unit, experiment group was educated with PowerPoint presentation; control group was educated with current curriculum. In the research, academic achievement test for the unit “İpek Yolunda Türkler” and “The Revised Two-factor Study Process Questionnaire” which is developed by Biggs, Kember, Leung in 2011 and “Study Process Questionnaire” which is translated in Turkish by Yılmaz and Orhan in 2011 were used. Consequently, It is determined that students educated with PowerPoint presentation are more successful than the ones educated with current curriculum. way Even PowerPoint presentation supported education is positively effective on learners’ deep motivation and surface motivation however there has been a decrease of surface motivation in group which was educated with current curriculum. There hasn’t been a significant difference between “deep motivation” and “surface strategy” in both of the groups.