Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Çavuş
dc.contributor.author Arcagök, Serdar
dc.date.accessioned 2020-11-09T10:54:49Z
dc.date.available 2020-11-09T10:54:49Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1432
dc.description.abstract Bu araştırmada öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyini çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış olup, araştırmaya Çanakkale il merkezindeki 20 ilköğretim okulunda çeşitli branşlarda görev yapan 206 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 5’li likert tipi toplam 51 maddeden oluşan “Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliği Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek altı boyuttan oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS paket programı kullanılmış olup araştırma verileri t testi, aritmetik ortalama, standart sapma, varyans analizi, scheffee testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği, mesleki kıdem, branş ve öğrenim durumu değişkenine göre ise öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin alt boyutlarında anlamlı farklılıkların bulunduğu görülmüştür. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to specify the competences of the teachers related to lifelong learning from several variables. The study is descriptive and conducted by means of descriptive survey model. The sample from the population has been selected by random sampling. The population of the study involves 206 teachers (125 class teachers, 81 branch teachers) in 20 primary schools. The data of the study have been collected by means of “Lifelong Competence Scale”. The scale consists of six dimensions. The scale is five-point Likert rating scale with 51 items. All of the statistical analysis when analyzing the data have been conducted by means SPSS. The data have been analyzed by arithmetic mean, standard deviation, t-test, analysis of variance (Anova) and Scheffe test. The study puts forward that the gender is not an effective variable in the sub dimensions of lifelong learning competence level of the teachers. According to the variable branch of lifelong learning competencies of teachers seniority, status and education, observed that significant differences in the level of the sub-dimensions of scale. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yaşam boyu öğrenme tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Yeterlikler düzeyi tr
dc.subject Lifelong learning tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Competences level tr
dc.title Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative Examination of the teachers’ lifelong learning competences levels in terms of some variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 124380 tr
dc.contributor.firstauthorID 147070 tr
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 417 tr
dc.identifier.issue 16 tr
dc.identifier.startpage 394 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster