Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul matematik dersi öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arıbaş, Sebahattin
dc.contributor.author Göktaş, Özlem
dc.date.accessioned 2020-11-09T10:50:38Z
dc.date.available 2020-11-09T10:50:38Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1429
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ortaokul Matematik dersi öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ve alternatif ölçme değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma, Malatya il merkezinde görev yapmakta olan, 9 ortaokul Matematik öğretmeninin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmanın verileri bu öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşülen öğretmenlerin hizmet içi eğitim ile ilgili, faydalı olmaması, mecburi olması, sıkıcı olması gibi bir takım sorunlar yaşadıkları, alternatif ölçme değerlendirme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonucu ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the views of secondary school Maths teachers on in-service trainings and necessity of in-service training for alternative measurement and evaluation methods. The study, in which qualitative survey method was used, was carried out by participation of 9 maths teachers living in the centre of Malatya. Data of the survey was obtained from these teachers by means of semi-structured interviews. As a result of the survey, it was understood that the interwieved teachers have some problems: not useful, is obligatory and to be boring etc. with in-service trainings, they do not have sufficent information about alternative measurement en evaluation methods and they are in need of in-service trainings in this subject. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Hizmet içi eğitim tr
dc.subject Alternatif ölçme değerlendirme tr
dc.subject Ortaokul matematik öğretmenleri tr
dc.subject In-service trainings tr
dc.subject Alternative measurement and evaluation tr
dc.subject Secondary school math teachers tr
dc.title Ortaokul matematik dersi öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri tr
dc.title.alternative Secondary school math teachers’ vıews on necessities of in-service trainings for alternative measurement and evaluation tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 42 tr
dc.identifier.issue 16 tr
dc.identifier.startpage 17 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster