dc.contributor.author |
Yetiş, Ümit |
|
dc.contributor.author |
Servi, Tayfun |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-09T07:00:07Z |
|
dc.date.available |
2020-11-09T07:00:07Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1424 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, Adıyaman Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek
Okulu’ndaki Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi
Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin, iletişim becerileri ve duygusal
zekâ durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018-
2019 öğretim yıllarında Adıyaman Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek
Okulu’nda öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve
Antrenörlük Eğitimi Bölümlerinde amatör ve profesyonel düzeyde bireysel
ve takım sporu yapan (1,2,3,4.Sınıf) tüm öğrenciler (242 kişi)
oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 22 programına kayıt
edildikten sonra önce güvenirlilik analizi ve normallik testleri
uygulanmıştır. Anket formunda yer alan Duygusal Zekâ Ölçeğinin ve
İletişim Becerileri Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlilik değerleri sırasıyla
0,845 ve 0,786 olduğu görülmektedir
Çalışmanın sonunda, takım sporu yapan sporcuların duygusal zekâ
ölçeğinin duyguların kullanımı ve duyguların değerlendirilmesi alt
boyutlarında erkek sporcular lehine, takım sporu yapan sporcularda
bireysel spor yapan sporculara göre daha yüksek olduğu ve aralarındaki
farkında istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirtilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study was to investigate the communication skills and
emotional intelligence of the students of the Physical Education and
Sports Teaching and Coaching Education Departments of Adıyaman
University School of Physical Education and Sports. The population of the
study consists of all students (242 person) who are active in individual
and team sports (1,2,3,4th grade) in the Physical Education and Sports
Teaching and Coaching Education Departments of Adıyaman University
School of Physical Education and Sports in 2018-2019 academic years. In
this study, questionnaire method was used as data collection tool. After
the data obtained in the study were recorded in SPSS 22 program,
reliability analysis and normality tests were applied first. The Cronbach
alpha reliability coefficient of the Emotional Intelligence Scale and
Communication Skills Scale were found to be 0.845 and 0.786,
respectively.
At the end of this study, it was stated that the emotional intelligence
scale of the team athletes was higher in the use of emotions and
evaluation of emotions sub-dimensions in favor of male athletes than the
individual athletes doing team sports and it was determined statistically
significant. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İletişim |
tr |
dc.subject |
Duygusal zeka |
tr |
dc.subject |
Öğrenci |
tr |
dc.subject |
Sporcu |
tr |
dc.subject |
Communication |
tr |
dc.subject |
Emotional Intelligence |
tr |
dc.subject |
Student |
tr |
dc.subject |
Athlete |
tr |
dc.title |
Adıyaman Üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Investigation of communicatıon skills and emotional intelligence levels of Adiyaman University physical education and sports school students |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5290-101X |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3173-327X |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
718 |
tr |
dc.identifier.issue |
35 |
tr |
dc.identifier.startpage |
702 |
tr |
dc.identifier.volume |
13 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |