dc.contributor.author |
Erkuş, Bahattin |
|
dc.contributor.author |
Baştuğ, Muhammet |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-05T06:30:04Z |
|
dc.date.available |
2020-11-05T06:30:04Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1421 |
|
dc.description.abstract |
Bireyin hem akademik hayatında hem de iş hayatında başarılı olabilmesi için nitelikli bir okuma yazma becerisi şarttır. Çünkü bütün derslerin temelinde okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi yatmaktadır. Birinci sınıfta çocuğa kazandırılacak niteliksiz okuma yazma becerisi gelecekte onun başarısızlığının en önemli nedenlerinden biri olacaktır. Tüm çocuklara okumayı öğretmek, her çocuğun mükemmel bir okuma öğretimi almasını sağlamak, bu çocukların, okumayla ilgilenen uzmanlaşmış kişiler tarafından yönlendirmesiyle gerçekleşmektedir. Bu da okuma uzmanlarına duyulan ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Karma yöntemle yapılandırılan bu çalışmada okuma uzmanlarının yetiştirilmesine ilişkin akademisyen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği, nicel araştırma yöntemlerinden de betimsel tarama tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Yozgat ili Sorgun ilçesinde görev yapan 133 sınıf öğretmeni ile çeşitli üniversitelerde görev yapan okuma eğitimi alanında uzman 8 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda gerek sınıf öğretmenleri gerekse akademisyenler okuma uzmanlarının yetiştirilmesine ilişkin olumlu görüşler belirtmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Individuals must acquire reading and writing skills of high quality in order to be successful in both academic and business life since the skill of reading, reading comprehension and interpretation forms the basis of all courses. Inadequate reading and writing skills that first graders' acquire will be one of the main factors of their failure in the future. Teaching all children to read and ensuring that every child receives an excellent reading instruction is realized through guidance of these children by the specialists in reading. This raises the need for reading specialists. This study, which was structured through mixed-method research design, aimed to investigate academics' and classroom teachers' views of training reading specialists semi-structured interview and descriptive survey techniques were used to collect data, benefiting from both qualitative and quantitative research methods. The participants of the study included 133 classroom teachers working in Sorgun, one of the counties of Yozgat and 8 academics working at various universities, during 2011-2012 academic year. The results of the study indicated that both classroom teachers and academics adopted positive views of training reading specialists. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Okuma |
tr |
dc.subject |
Okuma uzmanlığı |
tr |
dc.subject |
İlk okuma yazma öğretimi |
tr |
dc.subject |
Sınıf öğretmeni yetiştirme |
tr |
dc.subject |
Reading |
tr |
dc.subject |
Reading specialization |
tr |
dc.subject |
Teaching first grade reading and writing |
tr |
dc.subject |
Training classroom teachers |
tr |
dc.title |
Okuma uzmanlarının yetiştirilmesine ilişkin akademisyen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Investigating academicians' and classroom teachers' views of training reading specialists |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
35852 |
tr |
dc.contributor.department |
Gedikhasanlı Şehit Mustafa Önder İlkokulu Sorgun/Yozgat |
tr |
dc.contributor.department |
Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
150 |
tr |
dc.identifier.issue |
16 |
tr |
dc.identifier.startpage |
125 |
tr |
dc.identifier.volume |
7 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |