Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Anadolu sağlık meslek liselerinin etkili okul boyutları bağlamında incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Vatanartıran, Sinem
dc.contributor.author Eren, Abdul Kadir
dc.date.accessioned 2020-11-05T06:20:15Z
dc.date.available 2020-11-05T06:20:15Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1413
dc.description.abstract Bu çalışma Anadolu Sağlık Meslek Liselerinin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerinin yanı sıra bu okulların işbirliği yaptığı hastanelerde çalışan yöneticilerin deneyimlerinden yola çıkarak, sağlık meslek liselerinin etkili okul kavramı ile incelenmesini ve bu liselerin etkili okul boyutlarını göz önünde bulundurarak kendilerini geliştirebilecekleri alanları belirlemeyi ve buna yönelik önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Araştırma, nitel bir durum çalışmasıdır. Amaçlı örneklem yöntemi ile bir Sağlık Meslek Lisesi seçilmiştir. Veri, yarı yapılandırılmış görüşme formları ile, mülakatlar yapılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Anadolu sağlık meslek liselerinin öncelikle donanım eksikliklerinin olduğu görülmüştür. Donanım yetersizliği, eğitim öğretim konusunda bazı aksaklıkları beraberinde getirmektedir. Özellikle uygulama eğitiminin niteliği, öğretmen niteliği, öğrenci motivasyonu, öğrenci ve öğretmen sayısı oranları ve ölçme ve değerlendirme sürecinde uygulama eğitiminde kazanılması beklenen becerilerin ölçülmesi, sonuçların odaklandığı boyutlardandır. tr
dc.description.abstract This study aims to examine Anatolian Vocational Health High Schools with the qualities of effective schools, identify areas that these schools can improve, and offer suggestions by using the views of their students, teachers and administrators together with the personnel of the hospitals they are cooperating with. This is a qualitative research and case study method was used. The case was selected by purposive sampling method. Data was collected through semi structured interviews. The finding highlight the deficiencies of the pysical infrastructure. Physical deficincies bring about educational problems, as well. Some of the important results are focused in the areas of the quality of the practicum, quality of the teachers, student motivation, ratio of student and teacher numbers, and lack of the assessment of the skills expected to be gained during the practicum. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Anadolu Sağlık Meslek Lisesi tr
dc.subject Etkili okul tr
dc.subject Okul iyileştirme tr
dc.subject Anatolian Vocational Health High School tr
dc.subject Effective school tr
dc.subject School improvement tr
dc.title Anadolu sağlık meslek liselerinin etkili okul boyutları bağlamında incelenmesi tr
dc.title.alternative Examining anatolian vocational health high schools with the dimensions of effective schools tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 109620 tr
dc.contributor.department Bahçeşehir Üniversitesi tr
dc.contributor.department Buyukcekmece Anadolu Saglik Meslek Lisesi tr
dc.identifier.endpage 475 tr
dc.identifier.issue 16 tr
dc.identifier.startpage 449 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster