Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişisel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tanrıseven, Işıl
dc.contributor.author Aykaç, Murtaza
dc.date.accessioned 2020-11-04T06:18:00Z
dc.date.available 2020-11-04T06:18:00Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1411
dc.description.abstract Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin, yaratıcı dramanın kişisel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Mersin Üniversitesi’nde ortak seçmeli ders olarak “Yaratıcı Drama” yı seçen 8 ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma betimsel bir durum saptaması niteliğinde olup nitel araştırma yöntemi temel alınmıştır. Katılımcılar yedi hafta süren yaratıcı drama oturumlarına katılmışlar ve oturumlar sonrasında katılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verileri “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar katılımcıların görüşlerine göre yaratıcı drama etkinliklerinin kişisel gelişimleri ve gelecekte sahip olacakları mesleki yaşantıları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bulgular yaratıcı drama etkinliklerinin katılımcıların zamanı iyi kullanma farkındalığı ve sosyal beceri gelişimleri üzerinde olumlu etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Yaratıcı drama çalışmaları katılımcılara çekingenliğin azalması, kendini daha rahat ifade edebilme, iletişim kurma, gruba uyum sağlama ve empati kurma yönünde katkı sağlamıştır. tr
dc.description.abstract In this research, it is aimed to examine the contribution of creative drama to personal and professional lives of the university students. The research has been realized on 8 second grade university students who chose the course of “Creative Drama” as common elective course at Mersin University. The research is a descriptive case study and organized on the basis of the qualitative research method. Participants took part in seven week long sessions of creative drama. After implementations, face-to-face negotiations are done related to take opinions of the participants. Data of the study are collected via “Semi-Structured Interview”. Results obtained from the study showed that creative drama activities has a positive effect on the personal improvements and the professional lives of the participants who will have in the future, according to the opinions of the participants. Findings put forth the positive effects of the creative drama activities on the participants in the aspects of awareness of good use of time and development of social skills. Creative drama studies contributed participants in decreased inhibitions, more comfortable to express themselves, communicate, adapt to group and empathy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yaratıcı drama tr
dc.subject Üniversite öğrencisi tr
dc.subject Kişisel gelişim tr
dc.subject Mesleki gelişim tr
dc.subject Creative drama tr
dc.subject University student tr
dc.subject Personal development tr
dc.subject Professional development tr
dc.title Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişisel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri tr
dc.title.alternative Opinions of the universıty students related to creative drama’s contributıon to their personal and professional lifes tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 138795 tr
dc.contributor.firstauthorID 23442 tr
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi,.Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Niğde Üniversitesi.Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 348 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 329 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster