Adiyaman University Repository

Sınıf öğretmeni adaylarının kültürlerarası duyarlılık hakkındaki görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Fatih
dc.contributor.author Göçen, Selin
dc.date.accessioned 2020-11-04T06:15:05Z
dc.date.available 2020-11-04T06:15:05Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1409
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim türü ve yerleşim birimi değişkenlerine göre incelemektir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını 2012-2013 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde öğrenim gören 404 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeyleri Chen ve Starosta (2000) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Üstün (2011) tarafından uyarlanan “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği” ile ölçülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi ve yerleşim birimi değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermezken, öğrenim türü değişkeni açısından anlamlı farklılık göstermektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this paper examine the intercultural sensitivity level of prospective primary teachers according to gender, grade level, type of education and settlement place. The participants of the research that was designed as screening model consist of 404 prospective primary teachers studying at Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty Departmant of Elementary in 2012–2013 academic year. Teacher candidates’ levels of intercultural sensitivity were measured by "Intercultural Sensitivity Scale" developed by Chen and Starosta (2000) and then adapted in Turkish by Üstün (2011). The collected data were analyzed by the Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test from a non-parametric statistical method. Intercultural sensitivity levels of teacher candidates are shown a significant difference in terms of teaching type variable, while they didn’t differ significantly in terms of gender, grade level and settlement place. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sınıf öğretmeni tr
dc.subject Kültürlerarası iletişim tr
dc.subject Kültürlerarası duyarlılık tr
dc.subject Primary teacher tr
dc.subject Intercultural communication tr
dc.subject Intercultural sensitivity tr
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının kültürlerarası duyarlılık hakkındaki görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the prospective primary teachers’ intercultural sensitivity levels in terms of certain variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 111523 tr
dc.contributor.firstauthorID 110539 tr
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 392 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 373 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account