Grafikler bir bireyin hem okulda hem de okul dışında (örneğin bir gazetenin ekonomi sayfasında, nüfus verilerinde vb.) karşılaştığı temel konulardan biridir. Grafikler matematik dersinin bir alt öğrenme alanı olmakla birlikte ilkokulda sosyal bilgiler, fen bilgisi, hayat bilgisi ve Türkçe dersleriyle de ilişkilendirilen bir konudur. Bu nedenle özellikle bu konunun öğretimini yapacak olan öğretmenlerin grafikler konusundaki görüşlerinin konunun öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının grafiklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin sınıf öğretmenliği ana bilim dalında 2012-2013 öğretim yılında öğrenim gören 160 öğrenci ile çalışılmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada öğretmen adaylarının grafiklere ilişkin düşüncelerini belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen dört adet açık uçlu soru sorulmuştur. Elde edilen ham verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının bazı kavram yanılgıları olmakla birlikte grafikleri genel özellikleriyle tanımlayabildikleri görülmüştür. Öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve kalıcılığı sağladığı, somutlaştırmaya yardımcı olması nedeniyle grafik öğretiminin faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Grafiklerin diğer derslerle bağlantılı olduğunu ifade etmelerine rağmen bu durumu grafik öğretiminin sağladığı yarar olarak düşünenlerin sayısı oldukça azdır. Ayrıca öğretmen adaylarının ilköğretim programındaki grafik türlerini bildikleri ancak genel grafik türleri ile ilgili bilgi eksiklikleri olduğu söylenebilir.
Graphic is one of the basic subjects that individual face with them at school and at the out of school (e.g. on the economy page of the newspaper, for the demographic data etc.). It is a sub-learning domain of mathematics and a subject that related with social studies, life studies, science and Turkish course. Therefore, determining the views of Pre-service class teachers on Graphics will make a significant contribution to the teaching of them so they will play important role in the learning mathematics. In this study, data were collected from 160 pre-service teachers, who attend Class teacher education department at Faculty of Education in a state university in Turkey, in 2012-2013 academic year. Descriptive survey model and descriptive analysis were used. The instrument, including four open ended questions, developed by researchers was used to determine the preservice teacher’s views. According to the results, pre-service teachers have some misconceptions but generally can define graphics with general features. They thought that teaching graphics is useful to provide permanent learning, to make easy learning and concrete. Although preservice teachers indicated that graphics are related with other courses, very few considered this fact as an advantage of teaching graphics. Additionally, it may be concluded that although preservice teacher know the graphics in primary school curriculum, they may have some problems with general type of graphics.