Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlik meslek etiğinin irdelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdem, Ali Rıza
dc.contributor.author Şimşek, Selçuk
dc.date.accessioned 2020-11-03T11:12:47Z
dc.date.available 2020-11-03T11:12:47Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1407
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilgili alanyazın irdelenerek öğretmenlik meslek etiği, karşılaşılan sorunlar ve olası kaynakları, öğretmenin meslek etiği açısından sorumluluklarını belirlemektir. Bu çalışmada öğretmenlik meslek etiği ve karşılaşılan sorunlar irdelenerek çıkarımlarda bulunulmuştur. Etik, bir toplum, bir kültür ya da grubun çeşitli etkilerle kabul görmüş davranış normlarını ifade eder. Meslek etiği, bir mesleğe üye insanların eylemlerini sınırlayan, hangi eylemi yapıp yapmayacaklarını emreden kurallardan oluşur. Öğretmenlik mesleği, insan ilişkilerinin yoğun olduğu ve ahlaki sorumlulukları etik bir meslektir. Öğretmenlik mesleğinde etik; öğretmenlik mesleğini icra ederken, öğrenciler, toplum ve meslektaşları ile olan ilişkilerde yerine getirilmesi gereken sorumluluklar, uyulması gereken kurallar ve ilkeler bütünüdür. Öğretmenlik “meslek etiği” artık daha çok önemsenmekte ve eğitimin paydaşları (öğrenciler, öğrenci velileri, eğitim yöneticileri, eğitim uzmanları, öğretmenler) bu konuda karşılaşılan sorunlara daha duyarlı davranmaktadır. Öğretmenlik meslek etiğinde karşılaşılan sorunların nedenleri çok çeşitli olabilmektedir. Eğitim sisteminin stratejik öğesi olan öğretmen görevini yaparken “meslek etiği” açısından önemli sorumlulukları üstlenmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the responsibilities of the teacher in terms of professional ethics by examining related literature, encountered problems and possible sources. In this study, some inferences are made by cross-examining teacher professional ethics and encountered problems. Ethics refers to the norms of a society, a culture or a group behavior that is accepted by various influences. Professional ethics comprises of rules and regulations restricting profession members' actions and telling what to do and what not to do. Teaching profession necessitates intense human interactions and requires high moral responsibilities. Ethics in teaching profession is a set of rules and guidelines that must be followed while interacting with students, society and colleagues. Teaching “professional ethics” is getting more important and elements of teaching (students, parents, administrators, education experts and teachers) are more sensitive towards the challenges faced in this regard. The cause of problems encountered in teacher professional ethics may vary. While performing its duty teacher who is the strategic member of educational system is assuming important responsibilities in terms of “professional ethics”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr
dc.subject Etik tr
dc.subject Öğrencilerle ilişki tr
dc.subject Görev sorumluluğu tr
dc.subject Meslektaşlarla ilişki tr
dc.subject Teaching profession tr
dc.subject Ethics tr
dc.subject Interacting with students tr
dc.subject Accountability tr
dc.subject Relations with colleagues tr
dc.title Öğretmenlik meslek etiğinin irdelenmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of teacher professional ethics tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 4910 tr
dc.contributor.firstauthorID 26589 tr
dc.contributor.department Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 203 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 185 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster