Marka Bağımlılığı firmaların faaliyetlerini yürütmesinde ve gelişim
kaydederek piyasada aktif rol oynamada önemli bir güç konumundadır.
Müşteri ağı genişledikçe işletmeler piyasada daha etkin bir şekilde
faaliyetlerini yürütme şansı yakalamaktadırlar. Bu kapsamda çalışma
tüketicilerin marka bağımlılığında ürün ve hizmetlerden duydukları
memnuniyet, cinsiyetleri ve gelir durumlarının markaya bağlılıklarını
etkileyip etkilemediği ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma Adıyaman
İli Besni İlçesinde üniversite okuyan gençler üzerinde yapılmıştır. Markalı
ürün kullanma alışkanlığının gençlerde daha fazla görülmesi araştırma
evreninin şekillenmesinde önemli bir faktör olmuştur. Çalışmada anket
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi ve hipotezlerin geliştirilmesi için
faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Elde edilen verilere
normallik testi yapılmış sonrasında model geliştirilmiş, hipotezler
kurulmuştur. Korelasyon ve düzenleyici regresyon analizleriyle hipotezlere
yönelik elde edilen bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular
incelendiğinde katılımcıların gelir durumu ve markalı üründen duydukları
memnuniyetin marka bağımlısı olmalarında etkin rol oynağı sonucuna
ulaşılmıştır.
Brand loyalty has an important power on helping firms carrying out
activities and playing an active part in the market by improving
themselves. The fact that the tendency to use branded products is higher
in younger people has been an important factor in shaping the population
of the research. Survey method had been used in this research. Factor
analysis and structural equation model have been used to develop the
hypothesis and as the method of the research. Normality test has been
made on the obtained data and then models have been developed,
hypotheses have been made. With correlation and regulatory regression
analyses, findings have been revealed regarding the hypotheses. Findings
show that the incomes and brand satisfaction of consumers play an active
role in brand loyalty. While carrying out activities, businesses should give
particular importance to consumer satisfaction before the sale, during the
sale and after the sale.