Adiyaman University Repository

Türkiye’de sosyal medya alanında yapılan araştırmaların eğilimleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yoğurtçu, Gökçe
dc.contributor.author Ünal, Uğur
dc.date.accessioned 2020-11-03T11:12:05Z
dc.date.available 2020-11-03T11:12:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1405
dc.description.abstract Bu çalışmada, DergiPark sisteminde yayınlanan “sosyal medya” konulu makalelerin içerik analizi yapılmaktadır. Çalışmanın amacı sosyal medyaya ilişkin yapılan araştırmaların genel eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla, “sosyal medya”, “sosyal ağ” ve “sosyal paylaşım” anahtar kavramları üzerinden yapılan tarama sonucunda ulaşılan 640 makalenin betimsel içerik analizi yapılmıştır. Makaleler, sosyal medyaya ilişkin yapılan çalışmaların yıllara göre dağılımı; tematik içerikleri, araştırma yöntemi ve yöntemsel süreçte odaklanılan analiz alanları çerçevesinde incelenmiştir. Elde edilen verilere dayalı olarak sosyal medya alanında en fazla son üç yıl içinde yayın yapıldığı, yayınların ağırlıklı olarak sosyal medyanın işlevi, etkileri, içerikleri ve kullanıcı davranışları üzerine odaklandığı görülmektedir. tr
dc.description.abstract In this study, content analysis of the articles on “social media” published in the DergiPark system, is made. The aim of the study is to determine the general tendencies of the researches on social media. For this purpose, the descriptive content analysis of 640 articles which were obtained as a result of the screening conducted within the key concepts of “social media”, “social network” and “social sharing” were made. The articles are analyzed in terms of the distribution of social media studies by years, their thematic contents, research methods and methodological process in terms of the areas of analyze. Based on the data obtained, it has been observed that studies on social media has been made in the last three years at most, and their focus is mainly on the function, effects, contents, and behaviors of users of social media. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal ağ tr
dc.subject Sosyal paylaşım tr
dc.subject DergiPark tr
dc.subject İçerik analizi tr
dc.subject Sosyal medya tr
dc.subject Social Media tr
dc.subject Social Network tr
dc.subject Social Sharing tr
dc.subject DergiPark tr
dc.subject Content Analysis tr
dc.title Türkiye’de sosyal medya alanında yapılan araştırmaların eğilimleri tr
dc.title.alternative Tendencies of the researches on social media made in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-2404-3908 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-0294-0082 tr
dc.contributor.department Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, İletişim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 379 tr
dc.identifier.issue 34 tr
dc.identifier.startpage 352 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account