Bu çalışmada, DergiPark sisteminde yayınlanan “sosyal medya” konulu
makalelerin içerik analizi yapılmaktadır. Çalışmanın amacı sosyal
medyaya ilişkin yapılan araştırmaların genel eğilimlerini belirlemektir. Bu
amaçla, “sosyal medya”, “sosyal ağ” ve “sosyal paylaşım” anahtar
kavramları üzerinden yapılan tarama sonucunda ulaşılan 640 makalenin
betimsel içerik analizi yapılmıştır. Makaleler, sosyal medyaya ilişkin
yapılan çalışmaların yıllara göre dağılımı; tematik içerikleri, araştırma
yöntemi ve yöntemsel süreçte odaklanılan analiz alanları çerçevesinde
incelenmiştir. Elde edilen verilere dayalı olarak sosyal medya alanında en
fazla son üç yıl içinde yayın yapıldığı, yayınların ağırlıklı olarak sosyal
medyanın işlevi, etkileri, içerikleri ve kullanıcı davranışları üzerine
odaklandığı görülmektedir.
In this study, content analysis of the articles on “social media” published
in the DergiPark system, is made. The aim of the study is to determine the
general tendencies of the researches on social media. For this purpose,
the descriptive content analysis of 640 articles which were obtained as a
result of the screening conducted within the key concepts of “social
media”, “social network” and “social sharing” were made. The articles
are analyzed in terms of the distribution of social media studies by years,
their thematic contents, research methods and methodological process in
terms of the areas of analyze. Based on the data obtained, it has been
observed that studies on social media has been made in the last three
years at most, and their focus is mainly on the function, effects, contents,
and behaviors of users of social media.