| dc.contributor.author | Sipahi, Esra | |
| dc.date.accessioned | 2020-11-03T07:10:37Z | |
| dc.date.available | 2020-11-03T07:10:37Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1401 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırma, Mili Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul düzeyindeki öğrencilerde rastlanan örgütsel yabancılaşma durumlarının siber zorbalık eğilimi ve siber zorbalığa maruz kalma durumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve etki düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, 2017- 2018 eğitim öğretim yılında, Ankara’da bulunan 5., 6., 7. ve 8. sınıf seviyesindeki ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 353 öğrencidir. Çalışmada, “Siber Zorbalık”, ve Örgütsel Yabancılaşma” ölçekleri kullanılmış, ölçek puanlarının ilişkisi pearson korelasyon testi ile, bağımlı değişken olan puanların bağımsız değişkenlerden etkilenmesi regresyon testi, ölçek puanlarının demografik değişkenlere göre farklılık göstermesi ise t ve ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada; Siber zorbalık puanı ile örgütsel yabancılaşma puanları arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmuştur. Bu çerçevede, davranış durumlarının öğrenci başarıları üzerindeki doğrudan etkisini sorgulamaya dönük araştırmalar desenlenebilir. | tr |
| dc.description.abstract | The aim of this thesis is to investigate the relationship among organizational alienation cases exposure to cyber bullying in secondary school students in the schools affiliated to the Ministry of National Education. General survey model was used in the research. The working universe is composed of 5., 6., 7. and 8th grade secondary school students within the Ankara in the 2017-2018 academic year. The sample of the research is 353 students. In this study, “Cyber Bullying” and orb Organizational Alienation “were used. Pearson correlation test was used to correlate the scores of dependent variables with independent variables. Regression test was used to evaluate the scale scores according to demographic variables and analyzed with t and ANOVA tests. In the study; There was a weak positive relationship between cyber bullying and organizational alienation scores. In this context, researches can be designed to question the direct impact of these behavior states on student achievement. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Siber Zorbalık | tr |
| dc.subject | Örgütsel Yabancılaşma | tr |
| dc.subject | Ortaokul Öğrencileri | tr |
| dc.subject | Cyber Bullying | tr |
| dc.subject | Organizational Alienation | tr |
| dc.subject | Secondary School Students | tr |
| dc.title | Ortaokul öğrencilerinin siber zorbalık eğilimlerinin örgütsel yabancılaşma algılarına etkilerinin incelenmesi: Ankara ili örneği | tr |
| dc.title.alternative | The investigation of the effects of secondary school students’ cyber bullying tendencies on the perception of organizational alienation: The case of Ankara province | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0002-6495-4378 | tr |
| dc.contributor.department | Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Kalem Müdürlüğü | tr |
| dc.identifier.endpage | 351 | tr |
| dc.identifier.issue | 34 | tr |
| dc.identifier.startpage | 328 | tr |
| dc.identifier.volume | 13 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |