Bu araştırma, Mili Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul düzeyindeki
öğrencilerde rastlanan örgütsel yabancılaşma durumlarının siber zorbalık
eğilimi ve siber zorbalığa maruz kalma durumları arasındaki ilişkilerin
incelenmesi ve etki düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, 2017-
2018 eğitim öğretim yılında, Ankara’da bulunan 5., 6., 7. ve 8. sınıf
seviyesindeki ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemi ise, 353 öğrencidir. Çalışmada, “Siber Zorbalık”, ve Örgütsel
Yabancılaşma” ölçekleri kullanılmış, ölçek puanlarının ilişkisi pearson
korelasyon testi ile, bağımlı değişken olan puanların bağımsız
değişkenlerden etkilenmesi regresyon testi, ölçek puanlarının demografik
değişkenlere göre farklılık göstermesi ise t ve ANOVA testleri ile analiz
edilmiştir. Araştırmada; Siber zorbalık puanı ile örgütsel yabancılaşma
puanları arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmuştur. Bu çerçevede,
davranış durumlarının öğrenci başarıları üzerindeki doğrudan etkisini
sorgulamaya dönük araştırmalar desenlenebilir.
The aim of this thesis is to investigate the relationship among
organizational alienation cases exposure to cyber bullying in secondary
school students in the schools affiliated to the Ministry of National
Education. General survey model was used in the research. The working
universe is composed of 5., 6., 7. and 8th grade secondary school students
within the Ankara in the 2017-2018 academic year. The sample of the
research is 353 students. In this study, “Cyber Bullying” and orb
Organizational Alienation “were used. Pearson correlation test was used
to correlate the scores of dependent variables with independent
variables. Regression test was used to evaluate the scale scores according
to demographic variables and analyzed with t and ANOVA tests. In the
study; There was a weak positive relationship between cyber bullying and
organizational alienation scores. In this context, researches can be
designed to question the direct impact of these behavior states on
student achievement.