Adiyaman University Repository

Okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Çağlar, Çağlar
dc.date.accessioned 2020-11-03T06:15:12Z
dc.date.available 2020-11-03T06:15:12Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1397
dc.description.abstract Bu çalışmada, öğretmen algılarına göre, okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin birbiri ile ve diğer değişkenlerle olan ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 yılında Adıyaman il merkezinde görev yapan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise basit tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlen 600 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Okulların Değişime Açıklık Ölçeği” ile “Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H testleri ile Spearman’s Korelasyon analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişkinin olduğu, her iki düzeyin, okul türü, öğretmen ve öğrenci sayısı değişkenlerine göre, gruplar arasında anlamlı farklılaşmalar bulunduğu görülmüştür. tr
dc.description.abstract This study aims to determine the relationship between the schools’ level of openness to change and the teachers’ level of organizational commitment and their relationship with the other variables. The scope of the research covers teachers who worked in the centre of the Adiyaman province, between 2011 and 2012. The research’s sample is constituted by 600 teachers, by using via simple random sampling method. “Personal Information Form”, “The Scale of Schools’ Openness to Change” and “The Scale of Organizational Commitment for Teachers” were used in order to collect data. In analysing data, the Mann Whitney U and Kruskal Wallis H tests and Spearman’s analysis of correlation were employed. The analysis of the data indicates that there is medium level positive correlation between the schools’ level of openness to change and the teachers’ level of organizational commitment. The findings show that both levels demonstrate significant differences in accordance with the variables such as the school type and the number of students and teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Değişim tr
dc.subject Değişime açıklık tr
dc.subject Örgütsel bağlılık tr
dc.subject Okullar tr
dc.subject Change tr
dc.subject Openness to change tr
dc.subject Organizational commitment tr
dc.subject Schools tr
dc.title Okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişki tr
dc.title.alternative The relationship between the schools’ level of openness to change and the teachers’ level of organizational commitment tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 31803 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 150 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 119 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account