Adiyaman University Repository

İlköğretim öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ve bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Özden, Mustafa
dc.contributor.author Açıkgül Fırat, Esra
dc.date.accessioned 2020-11-03T06:14:18Z
dc.date.available 2020-11-03T06:14:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1396
dc.description.abstract Günümüzde bilgi iletişim teknolojileri bilimsel bilgiye ulaşmada etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bilgi iletişim teknolojileri, bilimsel araştırma sürecinin tüm basamaklarına entegre edilebilmektedir. Bu nedenle; teknolojinin bilimsel süreç becerilerini geliştirme sürecine katkı sağladığı kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini çeşitli değişkenler açısından inceleyerek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Adıyaman il merkezinde öğrenim gören 487 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, verileri toplamak amacıyla “Bilimsel Süreç Becerileri Testi” ve “Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak yürütülen nicel bir çalışmadır. Verilerin analizi sonucunda, Pearson korelasyon katsayısının hesaplanmasıyla öğrencilerin BSB puanlarıyla BİT’ten yararlanma düzeyleri arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilere evde ve okulda bilişim teknolojileriyle donatılmış öğrenme ortamları sağlanması önerilmiştir tr
dc.description.abstract Today’s technology provides accessing almost all kinds of information. Information and Communication Technologies (ICT) can be located in all the steps of the process of scientific research. Therefore, it is considered that technology has major contribution to the development of scientific process skills. Our study aims at determining the relationship between primary students' science process skills and levels of using ICT. The study group consisted of 487 primary students attending to 5 randomly selected schools at urban of the province of Adiyaman in 2009–2010 academic year. "Science Process Skills Test" and "Use of Information Communication Technologies Scale" were used in order to collect the data. This research is a quantitative study carried out by using a correlational survey method. It was found that there is a weak positive relationship between students' science process skills and levels of using ICT according to the calculaton of Pearson correlation coefficient. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilgi iletişim teknolojileri tr
dc.subject Bilimsel süreç becerileri tr
dc.subject Information communication technologies tr
dc.subject Science process skills tr
dc.title İlköğretim öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ve bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişki tr
dc.title.alternative The relationship between primary students' science process skils and levels of using information communıiation technologies tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 45603 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 28 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account