dc.contributor.author |
Karatay, Ramazan |
|
dc.contributor.author |
Timur, Serkan |
|
dc.contributor.author |
Timur, Betül |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-02T12:17:58Z |
|
dc.date.available |
2020-11-02T12:17:58Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1389 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, 2005 ve 2013 yılı fen öğretim programlarının karşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır ve veri kaynağı olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında uygulamaya konulan Fen ve Teknoloji Dersi 5-6-7 ve 8. sınıflar ve 2013 yılında uygulamaya konulan Fen Bilimleri dersi 5-6-7 ve 8. sınıflar öğretim programları kullanılmıştır. Öğretim programları, programdaki ders saatleri, kazanım sayıları, konu alanı ve üniteler, öğrenme-öğretme yaklaşımları ve fen okuryazarlığı açısından karşılaştırılmıştır. 2013 öğretim programı ile birlikte kazanım sayılarının yaklaşık %65 oranında azaltıldığı, konu alanları içerisinde bulunan ünitelerden bir kısmının isminin değiştirildiği ve ayrılan ders saati sürelerinde değişikliklere gidildiği görülmüştür. 2005 öğretim programındaki fen ve teknoloji okuryazarı yerine 2013 öğretim programında fen okuryazarı kavramı kullanılmış ancak tanımlamada pek bir farklılık meydana gelmemiştir. 2005 fen öğretim programında öğrenme-öğretme sürecinde “yapılandırmacı yaklaşımın” vurgulandığı ancak, 2013 öğretim programında “araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme stratejisinin aktif olarak kullanılması gerektiği üzerinde durulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to compare 2005 and 2013 science course curriculum. In this study document analysis method is used and the data source is of the study is the curricula of the 5th- 8th grades Science and Technology that is put into implementation by the Ministry of National Education in 2005, and the 5th-8th grades Science that is put into implementation by the Ministry of National Education in 2013. Education programs compared in terms of course hours in the program, attainment numbers, subject areas and units, and science literacy teaching-learning approaches. It was observed that, with the 2013 curriculum, number of attainments was reduced by approximately 65%, names of some units in subject areas were changed, and changes in allocated course hours were observed. Instead of science and technology literacy in 2005 curriculum, science literacy concepts used in 2013 curriculum, but there has not been much difference in definitions. In 2005 science curriculum, constructive approach was emphasized in the learning-teaching process; whereas, in the latter the emphasis is on a learning-teaching strategy based on research-inquiry. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Öğretim programı |
tr |
dc.subject |
Fen okuryazarı |
tr |
dc.subject |
Kazanım |
tr |
dc.subject |
Konu alanı |
tr |
dc.subject |
Curriculum |
tr |
dc.subject |
Science-literate |
tr |
dc.subject |
Attainment |
tr |
dc.subject |
Subject area |
tr |
dc.title |
2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması |
tr |
dc.title.alternative |
Comparison of 2005 and 2013 science course curricula |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
124586 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
124587 |
tr |
dc.contributor.department |
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
264 |
tr |
dc.identifier.issue |
15 |
tr |
dc.identifier.startpage |
233 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |