Bu çalışmanın amacı ortaöğretim tarih ders kitaplarındaki savaşların yer alış tarzını ele almaktır. Çalışma doküman analizi yöntemine dayanmaktadır. Çalışmada ortaöğretim tarih ders kitapları incelenerek anlatılan savaşlar tespit edilmiştir. Bu savaşların önemli noktaları vurgulanmıştır. Çağdaş Türk ve Dünya tarihinin müfredat programına girmesi 20. yüzyılın ikinci çeyreğinden itibaren olan savaşları da ders kitaplarına taşımıştır. Bu dönemde Almanya’nın ve Komünist yönetimlerin yayılma politikaları nedeniyle savaşların yaşandığı görülmüştür. Yirminci yüzyılda Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla meydana gelen savaşlar ve Afrika kıtasında iç savaşlar yaşanmıştır. Yirmi birinci yüzyılda savaşların iç savaşlar ve terörizm şeklinde gerçekleşeceği düşünülmektedir.
The purpose of the current study was to investigate how the phenomenon of war was studied at the history books of secondary education. The method of the research depends on document analysis. For that reason, the history course books were investigated and the wars told in the books were determined. In the course book of Modern Turkish and World History, you can find wars and treaties. Establishment of Bolshevist regime led to new wars in the political history. In this book, it is likely to see something about World War II as well. Following the World War II, the cold war between Soviets Union and the USA had a great impact on era. The civil wars told in the Modern World History mostly intensified in the African countries. As for the twenty first century, the wars have mostly been realized as the civil wars and terrorism.