| dc.contributor.author | Yalım, Mustafa | |
| dc.contributor.author | Gündüz, Şemseddin | |
| dc.date.accessioned | 2020-11-02T12:10:14Z | |
| dc.date.available | 2020-11-02T12:10:14Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1385 | |
| dc.description.abstract | Kâğıt üzerinde yapılan testler öğrencilerde stres oluşturma, sürece katılmama isteği, geç geribildirim alma ve gereksiz kâğıt tüketimi gibi bazı sorunlar oluşturabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde Kahoot kullanımına yönelik öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla 2017-2018 eğitim öğretim yılında Nevşehir’de bir devlet okulunda 6. sınıfta öğrenim gören 35 öğrenciye bir dönem boyunca her ünitenin sonunda Kahoot uygulaması üzerinden testler yapılmış ve dönem sonunda uygulama hakkında görüşleri alınmıştır. Kahoot kullanımının yarışma heyecanı uyandırıp süreci eğlenceli biçime dönüştürdüğü, haftada bir kez ve 20 soru biçiminde uygulanmasının uygun olacağı belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu sınıf içi testlerde Kahoot’u kâğıt temelli yapılan testlere tercih etmektedirler. | tr |
| dc.description.abstract | Tests done on paper can create problems for students such as stress, desire not to participate in the process, receiving late feedback and unnecessary paper consumption. The aim of this study is to determine the opinions of students about Kahoot usage in the Information Technologies and Software course. For this purpose, during the 2017-2018 academic year, 35 students in 6th grade in a public school in Nevşehir were given tests at the end of each unit through Kahoot application and their opinions were received at the end of the semester. It is determined that the use of Kahoot evokes excitement of a competition and turns the process into a fun form, and it is appropriate to apply it once a week and in the form of 20 questions. The majority of students prefer Kahoot to paper-based tests in classroom tests. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Dijital test | tr |
| dc.subject | Web 2.0 | tr |
| dc.subject | Kahoot | tr |
| dc.subject | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım | tr |
| dc.subject | Digital Test | tr |
| dc.subject | Information Technologies Course | tr |
| dc.title | Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde kahoot kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi | tr |
| dc.title.alternative | Examining student’s opinions on the use of kahoot in the information technology and software course | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0001-6692-2188 | tr |
| dc.contributor.authorID | 0000-0003-1075-0043 | tr |
| dc.contributor.department | Milli Eğitim Bakanlığı, Nevşehir Halil İncekara Bilim ve Sanat Merkezi, Nevşehir | tr |
| dc.contributor.department | Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | tr |
| dc.identifier.endpage | 25 | tr |
| dc.identifier.issue | 34 | tr |
| dc.identifier.startpage | 1 | tr |
| dc.identifier.volume | 13 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |